Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab - Hvordan er reglerne når det er en non profit organisation?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Amino'er....

Hvordan er det nu med regnskabet, når man taler om non profit?

Jeg fundraiser til et børnehjem i Sydafrika, for eksempel gennem events. Sommetider modtager jeg også donationer og hele molevitten går til opførelsen af børnehjemmet. Jeg overvejer at stifte projektet som en forening, så jeg kan få midler ved at hverve medlemmer, kan jeg gøre dette uden problemer?

Årligt fundraiser jeg på nuværende tidspunkt ikke mere end 50.000 og der er ingen administrationsomkostninger i arbejdet.

Hvilke krav er der til regnskabet, skal jeg bare kunne dokumentere indtægter og at pengene går til byggeriet i Sydafrika?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Anja/ACHELP.org

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ACHELP.org:
Hvilke krav er der til regnskabet, skal jeg bare kunne dokumentere indtægter og at pengene går til byggeriet i Sydafrika?

Der skal udarbejdes et normalt regnskab, men mere interessant er det nok at dine bedragsyderfe måske gerne vil have fradrag for deres donatiner i SKatten. Det kunne derfor være en ide at søge din kommende forening/organisation godkendt hos SKAT. Der vil så også opstå en indberetningspligt til SKAT af hvem der har givet hvilke donationer.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det er forening så er det enkelt, derfor vil jeg anbefale dig at oprette det som en sådan.

Eneste krav er at der er andre end dig som så er medlem og at der vælges bestyrelse m.m.

Regnskabsmæssigt så skal du kunne redegøre for indtægter og udgifter, er der penge i kassen så skal de ligge i kassen og ikke være en del af din privatøkonomi, derfor vil jeg anbefale at du får lavet en bankkonto til foreningen og sætter de indsamlede midler derind.

De 50.000 kr. er kun et krav for virksomheder som betyder at man skal lade sig momsregistrere, der er andre regler for foreninger som er mere lempelige.

Men prøv om ikke du kan få noget sparring med en anden forening omkring det at drive en forening i dit lokalområde.

Hvis du ikke laver det som en forening så vil jeg mene at du skal beskattes af det som personlig indkomst og det er jo ikke meningen med en  non-profit organisation...men ordet organisation er også en forening i min verden.

;-Peter
ZXNET.DK

Fra København
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Henrik....Jeg kan desværre ikke opfylde de mange betingelser, der skal opfyldes for at bidrags-yderne kan trække deres bidrag fra i SKAT. Det ville ellers hjælpe mig meget i kampen om folks penge:o)

Fra København
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter....Tak for dit svar, det finder jeg meget brugbart! Projektet er oprettet som forening og de indsamlede midler står på en foreningskonto, så det lyder til at jeg er godt på vej. 

Jeg finder en forening at sparre med, det lyder rigtig fornuftigt - Tusind tak!

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ACHELP.org:

Hej Peter....Tak for dit svar, det finder jeg meget brugbart! Projektet er oprettet som forening og de indsamlede midler står på en foreningskonto, så det lyder til at jeg er godt på vej. 

Jeg finder en forening at sparre med, det lyder rigtig fornuftigt - Tusind tak!

Ok, det var så lidt. Det med regnskab er enkelt når det er forening, det er bare at holde styr på indtægter og udgifter, det kan du gøre med et regneark.

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)