Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man penge på nettet?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

frede224:


Der er lige en sidste ting. ville høre om der er nogle af jer, som har erfaring med blog+adsense. 
Jeg har selv prøvet det fra et godt stykketid siden. men havde virkeligt problemer, med at få besøgende derpå. nogle af jer der har gode erfaringer med det?

Det er ofte svært at skaffe besøgende til at starte med. Efter hånden som du får udgivet mere og mere tekst kommer der automatisk flere besøgende, pga. SEO (søgemaskineoptimering). Hvis du vil have så mange besøgende så muligt, så er prøv noget af dette:

  • Lær SEO, i hvert fald lidt hvis du ikke gider at tærpe det. ;)
  • Skriv unikt indhold, og brug god tid til hver blog post - hvis den er god vil folke linke den, og så vil der hurtigt komme flere besøgende.
  • Skriv gæsteindlæg hos de andre blogs i din niche.
  • Bliv ved med at skrive, selvom der ikke er meget aktivitet på din side. Det kommer efter en måneds tid.

Håber du kan bruge det til noget!

Mvh

David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Fra København N
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

At ville tjene penge på nettet er vel lidt ligesom at ville være berømt: Ingen af delene skulle gerne være målet i sig selv. 

Som mange andre herinde vil jeg foreslå, at du tager udgangspunkt i, hvad du har lyst til at lave, og derefter laver det på nettet. 

Det fede ved nettet er jo, at tingene kan gøres næsten gratis. Har du lyst til at lave en avis, behøver du ikke bekymre dig om omkostninger til at trykke og distribuere og vil du gerne lave en butik behøver du ikke bekymre dig om butikslokaler osv. Derfor er der en hel masse som er mulige på nettet, som ikke er mulige i det virkelige liv. 

Jeg ville dog lade være med at bekymre mig for meget om, hvorvidt du kan trække penge ud af det til at begynde med. Det kan du nemlig sandsynligvis ikke, så lad det hellere være lysten til at lave det, du nu laver, der driver værket, og så kan det jo være, at der kommer penge i det om et år eller to. 

Hvis det kun er pengene du jagter, tror jeg helt klart, at du har bedre udsigter ved at tage et job på tanken eller i Netto. 

jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.

Fra Flensborg
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er også lige kommet i gang med det. Jeg kan kun sige, hvis du har en ide, spørg her på amino om hvad de syntes. Her er nok den bedste mulighed for at få gode råd.

Mvh

Mirko

Flyt-Til-Tyskland.dk

Flyt nemt og uden problemer til Tyskland

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Apps, apps og atter apps :)

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Apps, apps og atter apps :)

Uddyb gerne :)

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld for det langsomme svar, men jeg kan se der er kommet en masse gode svar efterfølgende. 

Jeg laver lige et eksempel på en blog om vin:

1. Du skal skrive 2-4 gange ugentligt om et emne der vedrører vin
2. Google adsense, så du har lidt CPC der kan give et par håndører
3. Find et affiliate netværk og find de reklamer der rammer dit segment (dem der drikker vin)
4. Kommenter på blogs og fora, del gratis ud af din viden (og folk vil komme til dig)


Tålmodighed og måske 1-2 hjælpe sites der understøtter din hovedside, det kunne være en blog om Italien (hvor du konstant linker ordet vin, rødvin, hvidvin, druer til din blog om Vin).

Samarbejde med vinhandler, sælge reklameplads, konkurrencer osv. 

Fra København N
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaare Bøjes idé er fin, hvis du gerne vil have en hjemmeside om vin og nogle entusiaster til at besøge den.

Men hvis dit formål er at tjene penge, vil du nok være bedre hjulpet ved at samle flasker i parken. 

Det er ikke nemt, at få mange brugere til din hjemmeside og næsten umuligt at få dem til at klikke på annoncer, affiliate og den slags. 

Store webmedier med hundredetusindevis af brugere har stadig ikke større omsætning end et almindeligt håndværkerfirma, og du vil få svært ved at hente udgifterne til at have en hjemmeside hjem på den måde. 

jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Horn:
Store webmedier med hundredetusindevis af brugere har stadig ikke større omsætning end et almindeligt håndværkerfirma, og du vil få svært ved at hente udgifterne til at have en hjemmeside hjem på den måde.

Er du ikke lige lovlig skeptisk nu? :-)

Jeg vil da umiddelbart mene - at det er forholdsvis nemt, at hente udgifterne til at have en hjemmeside hjem.

Jeg har en webshop og en blog - de koster mig kr. 675,- om året at drive. (webhotel og 2x domæne)

Det kræver selvfølgelig, at man selv kan sætte en blog og en webshop op - men med affiliate og adsense skulle det da gerne være muligt at tjene et par tusind om måneden - og altså have et lille overskud.

Nu er jeg ikke særlig aktiv omkring hverken min shop eller blog - men man læser da ofte her på Amino, at folk forholdsvis hurtigt tjener et par tusind om måneden på affiliate - eller er det forkert forstået?

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København N
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil i hvert fald gerne se det før jeg tror det med den nævnte model. 

Begynder man på metoder som er grænsesøgende i forhold til spam, er det selvfølgelig en helt anden snak, men jeg tror et par tusinde om måneden på en blog er MEGET optimistisk. 

Men hvis nogen har gjort det, må de endelig rette mig. 

jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Nu er jeg ikke særlig aktiv omkring hverken min shop eller blog - men man læser da ofte her på Amino, at folk forholdsvis hurtigt tjener et par tusind om måneden på affiliate - eller er det forkert forstået?

 

Jeg tror ikke det er helt forkert forstået. Men jeg tror hellere ikke at det bare er noget der kommer hurtigt.

Hvis du skal tjene et par tusind (2-3.000 siger vi) på en måned skal du sælge en del!

Hvis du har en affiliate sige om iPhones, som giver 300-600 kroner per salg (på det kampanger jeg har tjekket), skal du alligevel op på en del salg, før du når op på ovennævnte pengebeløb.

Men hvis du ligger din tid i det, kan det helst sikkert lade sig gøre.

Mvh

David 

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)