Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, kørsel og årsregnskab for enkeltmandsvirksomhed - freelance it-konsulent

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

- Kan i gutter linke til nogle skabeloner til kørselsregnskab (statens takster), som SKAT vil godkende?

. Moms - Jeg forventer at oprette seperat momskonto og som jeg aldrig vil pille ved:-) Kan man ikke selv styre dette uden om en revisor, eftersom SKAT opkræver momsen direkte via. girokort?

- Årsregnskab - kan man ikke selv lave det i starten i en Excel-template?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

VilGerne:

- Kan i gutter linke til nogle skabeloner til kørselsregnskab (statens takster), som SKAT vil godkende?

Kørebog i Excel:
http://www.excel-regneark.dk/?pageIDX=148

VilGerne:

. Moms - Jeg forventer at oprette seperat momskonto og som jeg aldrig vil pille ved:-)

Det tror jeg bliver svært at styre. Vil du indsætte din salgsmoms, og fratrække din købsmoms løbende?

VilGerne:

Kan man ikke selv styre dette uden om en revisor, eftersom SKAT opkræver momsen direkte via. girokort?

Nej. Skat kender ikke din moms. Den skal du selv angive.

VilGerne:

- Årsregnskab - kan man ikke selv lave det i starten i en Excel-template?

Jo, hvis du kender til skattereglerne, og hvilke fradrag du må/kan benytte dig af.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

VilGerne:
. Moms - Jeg forventer at oprette seperat momskonto og som jeg aldrig vil pille ved:-) Kan man ikke selv styre dette uden om en revisor, eftersom SKAT opkræver momsen direkte via. girokort?

Helt enig.. Dog er jeg lidt uenig omkring købs/salgsmoms.. I en lille konsulent virksomhed, er købsmoms ikke ret stor, hvis man ikke har firmabil osv.. Derfor ville jeg bare hensætte Salgsmomsen på en separat konto, og så bare se genvindst mellem købs- og salgsmoms som en gevindst :)

Du kan alternativt læse mine begynderåd for iværksættere på min blog :)

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret - hvad må man gørw med momsgevinsten?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)