Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er der ikke nogle der har lavet denne ide...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Jeg ser ofte her på Amino en masse der har verdens bedste ide og en super forretningsplan. De mangler blot kapital. Hvorfor er der ikke nogle der har lavet en SERIØS portal/side hvor man kan smide sin forretningsplan ind og få feedback på den. Det skal koste, så man kun står tilbage med de seriøse. Det ville jo være super fedt for at formidle kontakten mellem investorer og dem med den gode ide. Man kunne endda tage ideen et skridt videre og lave noget crowdfunding, således at eksempelvis en virksomhed søger 500.000 kroner, så kunne man åbne for 500 aktier til 1000 kroner stykket. Således kan os almindelige mennesker investere lidt og hjælpe andre. Hvorfor findes den side ikke, måske er den sidste den ikke så interessant, men det med seriøs feedback over nettet for eks. 5000 kroner fik man 5 eksperter til at læse den igennem og kommentere på den.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hvarregaard

det er måske fordi der er utroligt mange, problemstillinger omkring ophavsret og lig. når man skal rådgive mere offentligt.

Mht. prisen , så kan du sagtens få kvalificeret sparring omkring en eventuel forretningsplan for 5000 kr.

Hilsen

Eric

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det findes skam Smile

Her er en dansk hjemmeside med crowdfunding - www.booomerang.dk

har også set flere forskellige hjemmesider hvor der er muligt at lægge sin idé ud til skue for en masse investorer.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er vel mere at der ikke er ET sted folk søger hen (både som iværksætte og investor)? Der er mange steder der er lidt aktivitet - men ikke ET sted med en masse aktivitet (og succes historier)?

Og der vil alt andet lige altid være en risiko for at "investorer" er plantenslager-iværksættere som kun er ude på at stjæle en god ide fra en reel iværksætter?

Hvis man byttede rundt på rollerne, så skulle investoren betale 5.000 kr. om året for at være medlem. Der skal foreligge en fortrolighedserklæring med en ordentlig lussing hvis den brydes. Alle investorer skal så personligt vurderes af den nye virksomhed som administrere det her - så man "ved" at der ikke bliver snydt.

Det skaber tryghed for iværksætteren der nu for 500 kr. kan få evalueret sit projekt fx.

Well - jeg kan godt se idéen i at lave ET nyt og stort site - problemet er nok bare at det vil kræve en ret stor investering før man flytter "alle" investorer over på det ene nye system ..

Men go for it og post lige på Amino når du er færdig :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, jeg har ikke planer i den retning. Det undrede mig blot.

Vi står i en situation hvor vi gerne vilhave trykprøvet vores forretningsplan og 5000 er peanuts for at få den sparring vi søger fra professionelle investorer/virksomhedsledere etc. Når vi står der, så er der garanteret mange andre der også gør. Ideen med de 5000 var for at man kunne sortere alle dem der kun var halvhjertede omkring deres forretningspan.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 57
Fra  bubblemedia Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er en god idé, men som flere nævner er der mange problemstillinger - dog kunne man jo lave et samarbejde med de erhvervsrådgivere der er i mange byer. De kunne helt sikkert være interesserede i det, men ellers så har man jo adgang til et kæmpe netværk herinde på Amino og kan sikkert screene dig frem til en god rådgiver/sparringspartner - specielt hvis du vil betale lidt for det!

Jeg benytter selv Martin Thorborgs Hemmeligholdelseserklæring, som ligger til fri afbenyttelse her på Amino.

"En forretningsplan er altid god at have, men hæng dig ikke i detaljer - bare giv gas med den!"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)