Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny til aktiehandel - Nordea Invest eller Nordnet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens!

Jeg er ny på dette forum, og vil starte med at sige hej, og på forhånd lægge fast at der nok kommer flere post's fra mig inden for det samme emne.

Jeg skal til at begynde med børshandel og har besluttet at gøre det elektronisk. Jeg har en startkapital på ca. 5000.- at gøre godt med, som også skal give et udgangspunkt for hvilken løsning jeg skal vælge.

Jeg har bank i nordea, men er interesseret i nordnet og deres E-handel. Derfor ville jeg godt have jeres vurdering og råd til, hvilken jeg skal vælge. Siden at min startkapital ikke er så stor, regner jeg også med at købe investforeninger lige i starten istedet for rå aktier.

Det skal også siges at jeg er 16, og er derfor lidt uklar mht. Nordea fordi de nævner at man skal være min 18 år. I nordnet har de en depotmulighed for underårige, hvilket jeg går ud fra er for personer under 18 år.

På, forhånd, tak :)

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

 

Nu har jeg ikke sat mig ind i Nordea's tilbud kontra Nordnet's tilbud. Men med en startkapital på 5.000 DKK ville jeg vælge det sted med de laveste omkostninger og selvfølgelig det sted du må handle qua din alder.

Personligt ville jeg for 5.000 kr. købe en "rå aktie" som du udtrykker det, idet der indirekte er større omkostninger forbundet med en investeringsforening (administration osv.). Selvfølgelig er der i langt de fleste tilfælde også en anden risiko ved en rå aktie. Men som udgangspunkt er den største vinder ved en investeringsforening, den bank der sælger dig aktierne/beviserne heri.

Hvad enten du køber investeringsforeninger eller en rå aktie, bliver det svært at få overskud pga. omkostningernerne, men det behøver jo heller ikke at være dit eneste succeskriterie - kunne også være at få noget erfaring med aktiehandel.

Ha´ en fortsat god dag...

 

 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordnet. Uden tvivl. Billigere og meget bedre/mere brugervenligt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)