Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af momssatser i oscommerce

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager hvis dette spørgsmål er blevet besvaret tidligere
- men jeg har dog ikke haft held med at finde svaret...

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en ny webshop som kommer til at sælge varer både indefor EU og udenfor...

Derfor har jeg angivet;

Tax zones:
1. Indenfor EU
2. Udenfor EU

Tax rates:
Indenfor EU = 25%
Udenfor EU = 0%

Jeg har 3 valutaer: DKK, Euro, USD

Mit spørgsmål er så;
Hvordan får jeg valutaerne DKK + Euro til at vise priser inkl. moms og USD til at vise uden moms?

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør du ikke ud fra valutaerne,men ud fra hvilket LAND din kunde tilhører. Du opretter de forskellige lande som zoner og bestemmer herudfra om landet skal være pålagt moms eller ej.

 

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klitmoeller!

Tak for dit svar...

Jeg er helt med på at man opretter de forskellige lande som zoner, og dernæst bestemmer om de skal være pålagt moms eller ej... - sådan er min shop pt. sat op...

Det jeg efterlyser er om det er muligt default at vise eksempelvis USD priser UDEN moms, men DKK + Euro priser inkl. moms...

Pt. vises mine priser nemlig default inkl. moms hvilket i realiteten jo ikke er så hensigtsmæssigt overfor en amerikansk kunde, da han/hun ikke skal betale moms, og dermed får præsenteret en for høj pris... - det korrigeres jo selvfølgelig ved checkout, men inden da kan kunden jo nå at springe fra pga den høje pris...

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg misforstået dit spørgsmål. men det har nok noget at gøre med at det er ulogisk det du ønsker.

Hvis du vil vise prisen i DKK, EUR og USD vil kunden se en pris som ser billigere ud i USD og sige, så køber jeg da varen i USD, skal du have flere valutaer skal du ogås kunne sammenligne priserne ud fra de samme kriterier.

Men OsCommerce kan ikke gøre dette, men måske der findes en Addon som kan...

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at du så vil tillægge momsen når man skal igennem checkout processen. I så fald kan osC det ikke som standard. (ellers sætter du bare momssatsen til 0% og fjerner disse linier)

Alternativt kan du kode dig ud af det, regn med 4-6 timer til programmør

Jimmy

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)