Tak Tonny, det må jeg vist lige have rodet lidt mere i ;) |
jannie N:Tak Tonny, det må jeg vist lige have rodet lidt mere i ;)
Hvis du har flere spørgsmål, så er vi her ofte
Tonny
Tak Tonny, det må jeg vist lige have rodet lidt mere i ;) |
Hvis du har flere spørgsmål, så er vi her ofte Tonny |
Hej David, Det ser ikke ud til, at nogen har besvaret dit spørgsmål. Ja, du kan indkøbe møbler til dit kontor, og fradrage den erhvervsmæssige andel. Det du køber kaldes et blandet driftsmiddel. Du laver en fordelingsnøgle over forbruget erhverv/privat og anvender den for hvert blandet driftsmiddel du anskaffer. Hvis du dagligt sidder 8 timer erhvervsmæssigt og 2 timer privat ved dit nye skrivebord, så kan du fradrage udgifterne efter fordelingen 80/20. På den måde betaler du 20% af momsen og 20% af skrivebordet privat. Resten kan føres ind i dit regnskab, som en almindelig driftsudgift i virksomheden. Dette gør du for samtlige af dine driftsmidler i kontoret. Nogle har måske forskellige fordelingsnøgler. Selvom du ikke trækker noget husleje fra til kontoret, så kan du altså stadig anskaffe kontorinventar og andre blandede driftsmidler til dit kontor. Du må dog ikke forvente, at SKAT accepterer det, hvis du skriver at du anvender det 100% erhvervsmæssigt. Det tror SKAT per definition ikke på, når møblet står i dit private hjem.
|
Hej Tonny, Gælder dette fradrag ikke kun ved udlejning til beboelse?
|
Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger
Hej Jo det er kun til beboelse |
Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger