Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møbel indkøb til enkeltmandsvirksomhed - må jeg?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Tonny, det må jeg vist lige have rodet lidt mere i ;)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jannie N:

Tak Tonny, det må jeg vist lige have rodet lidt mere i ;)

YesHvis du har flere spørgsmål, så er vi her ofteWink

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

David Bjerring:

Jeg har hjemme indrettet et rum KUN til virksomheden (kontoret), hvori der selvfølgelig er skrivebord, reoler mm.. Alt dette er betalt af privaten, men nu står jeg og har kigget på nogle indsatser til reolen og en ny kontorstol. 

- Er dette noget jeg må købe via virksomhedens regnskab ?

Hej David,

Det ser ikke ud til, at nogen har besvaret dit spørgsmål.

Ja, du kan indkøbe møbler til dit kontor, og fradrage den erhvervsmæssige andel. Det du køber kaldes et blandet driftsmiddel.

Du laver en fordelingsnøgle over forbruget erhverv/privat og anvender den for hvert blandet driftsmiddel du anskaffer.

Hvis du dagligt sidder 8 timer erhvervsmæssigt og 2 timer privat ved dit nye skrivebord, så kan du fradrage udgifterne efter fordelingen 80/20.

På den måde betaler du 20% af momsen og 20% af skrivebordet privat. Resten kan føres ind i dit regnskab, som en almindelig driftsudgift i virksomheden.

Dette gør du for samtlige af dine driftsmidler i kontoret. Nogle har måske forskellige fordelingsnøgler.

Selvom du ikke trækker noget husleje fra til kontoret, så kan du altså stadig anskaffe kontorinventar og andre blandede driftsmidler til dit kontor.

Du må dog ikke forvente, at SKAT accepterer det, hvis du skriver at du anvender det 100% erhvervsmæssigt. Det tror SKAT per definition ikke på, når møblet står i dit private hjem.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej Jannie

jannie N:
Den skal jeg lige have igen...  Da jeg spurte om jeg kunne trække noget af boligudgifterne fra fik jeg at vide at så skulle jeg leje kontoret ud til firmaet. Så kunne det trækkes fra, men jeg ville blive beskattet af lejeindtægten bagefter. Er du ikke en skat lige at uddybe den?

Der er tale om værelsesudlejning, som giver et bundfradrag på 1 1/3 procent af ejendomsværdien, dog minimum kr. 24.000.

Så der er følgelig begrænsninger på den såkaldte lejeindtægt.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=130743

Tonny

Hej Tonny,

Gælder dette fradrag ikke kun ved udlejning til beboelse?
Læs evt. Skattekonsulenterne (Bent Zimmermann) i denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/60685.aspx

 

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jo det er kun til beboelse

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)