Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp: Magento - levering som dropdown

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Der er jo vildt mange tekniske kyndige amino´er herinde, så jeg tænkte om der måske er en der kan hjælpe mig?

Vi har altid bøvlet med fragtraterne på vores shop - især på www.icykel.dk

Vores ladcyker sælger vi i 4 former:

- Afhentet usamlet

- Leveret usamlet

- Afhentet samlet

- Leveret samlet.

Cyklen har en basispris på kr. 12.999,-

Herudover er der så forskellige priser afhængigt af hvordan man vælger at få den leveret. I alt 4 forskellige priser. Dette løser vi pt med at have 4 forskellige produkter. Det er noget rod.

Derfor vil jeg gerne have at man vælger imellem de 4 varianter i en dropdown. Men hvordan gøres det lettest? Skal jeg oprette 1 basis produkt der hedder cykel til 12.999,- og så 3 andre produkter der hedder: Leveringsform 1, leveringsform 2, leveringsform 3, og så lave det som et grupperet produkt, et sammensat produkt eller et konfigurerbart produkt?

Eller noget helt andet?

På forhånd tusind tak :)

Hilsen Morten

 

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig lyder det umiddelbart som om I griber problemet lidt forkert an :) fragt er jo ikke som sådan en del af selve produktet, men noget der kommer oveni. Magento har jo allerede nogle forskellige leveringsmoduler installeret som standard, men der er formentlig ikke nogen af dem der kan opfylde jeres behov. Til gengæld har jeg erfaring med følgende extension:  http://www.magentocommerce.com/magento-connect/webshopapps/extension/604/webshopapps-matrixrate--the-original-multiple-table-rate-solution--certified-bug-free

Der kan opsættes forskellige rater på baggrund af antal produkter i kurven, total pris eller vægt, og også flere rater med forskellige navne, som kunden kan vælge imellem, netop som du beskriver, og så er den tilmed gratis. Alternativt, hvis MatrixRates ikke helt opfylder dit behov har de samme lavet en betalingsextension med mulighed for at definere leveringspriser helt ned på produktniveau: http://www.webshopapps.com/productmatrix-shipping-extension.html

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Randi

Tusind tak for dit svar Smile

Problemet er netop at ingen af standard løsningerne opfylder vores behov. Samtidig så vil vi også gerne gøre det overskueligt for kunden at finde ud af hvad det koster at få henholdsvis leveret og samlet sin cykel. Derfor ville jeg gerne have en løsninge hvor der højt og tydeligt står noget lignende:

Vælg levering samlet

Vælg levering usamlet

Vælg afhentning samlet

Vælg afhentning usamlet

Eller noget i den dur.

Når jeg får lidt bedre tid senere på dagen, så tager jeg et kig på dine forslag, og så håber jeg at det er netop dem jeg skal / kan bruge. Jeg er optimistisk Big Smile

Igen tak for forslagene og hjælpen :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)