Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man lave et sitemap før ens undersider bliver indekseret?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg har for nyligt lavet en ny version af  vinderhimlen.dk. Problemet er bara at google ikke har indekseret mine kategorier, som vind bærbar,  vind iphone, vind ipad og vind rejse. Alle mine kategorier er ikke blevet indekseret, selvom google har været forbi et par gange ifølge GA.


Hvad skal der til at hurtig gøre indekseringsprocessen?
Skal jeg lave et sitemap før google kan finde mine undersider eller skal jeg linke dem fra andre hjemmesider? Eller har google svært ved at indeksere mit indhold?

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kender egentlig godt svaret til hvad der skal til - links, links og atter links.

Når det så er sagt, så kunne det være at du måske lige skulle optimere på nogle forskellige punkter.

  • der er ingen metadescription, eller den er der men den er udfyldt forkert med underlig data "#{@meta}" Det samme med metakeywords.
  • Du har enormt mange javascripts, få antallet ned ved fx at samle det i en måske 2 filer. Få samtidig også styr på at du ikke henter filer 2 gange, du henter fx jQuery 2 gange
  • Brug ikke inline CSS, men hav også dette i css filer, og også her så få som muligt.
  • Ja der er mange flere steder hvor du kan optimere det så Google ikke vil have nogen problemer med fortolkningen af din hjemmeside.

Har du ikke styr på din hjemmeside (set ud fra koden) hvorfor skulle Google så have det?

Men links, links og links og intet XML Sitemap, men du kan sagtens lave en normalt HTML sitemap, det kan hjælpe dig lidt hvis du laver det rigtigt.

Husk også at med links, mener jeg også den interne linkstruktur.

Og væk med al det javascript, det er aldrig godt for en hjemmeside at have så meget javascript. Det skal ind i eksterne filer i stedet for, og ja så få som muligt (det kan godt lade sig gøre kun at have en javascriptfil hvor 98% af al javascripten ligger i) Så skal Google heller ikke tykke sig gennem al den kode. Dette gælder også unødig html, metatags, css etc.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil sige at hvis du har opbygget siden korrekt så vil google finde den automatisk. Hvis  du ønsker at fremskynde processen, så skal der links til.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at det i sig selv ikke handler om at få sine sider hurtigt indekseret i Google, men det handler om at få dem RANKET godt.

Det kan være ret ligegyldigt at være indekseret med det samme hvis man ligger på side 700 i resultaterne. For målet er vel i sidste ende at få besøgende og trafik via Google...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Husk at det i sig selv ikke handler om at få sine sider hurtigt indekseret i Google, men det handler om at få dem RANKET godt.

Det kan være ret ligegyldigt at være indekseret med det samme hvis man ligger på side 700 i resultaterne. For målet er vel i sidste ende at få besøgende og trafik via Google...

findes der 700 sider? wow, det har jeg ikke prøvet endnu Stick out tongue Men ja helt korrekt :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Du kender egentlig godt svaret til hvad der skal til - links, links og atter links.

Når det så er sagt, så kunne det være at du måske lige skulle optimere på nogle forskellige punkter.

  • der er ingen metadescription, eller den er der men den er udfyldt forkert med underlig data "#{@meta}" Det samme med metakeywords.
  • Du har enormt mange javascripts, få antallet ned ved fx at samle det i en måske 2 filer. Få samtidig også styr på at du ikke henter filer 2 gange, du henter fx jQuery 2 gange
  • Brug ikke inline CSS, men hav også dette i css filer, og også her så få som muligt.
  • Ja der er mange flere steder hvor du kan optimere det så Google ikke vil have nogen problemer med fortolkningen af din hjemmeside.

Har du ikke styr på din hjemmeside (set ud fra koden) hvorfor skulle Google så have det?

Men links, links og links og intet XML Sitemap, men du kan sagtens lave en normalt HTML sitemap, det kan hjælpe dig lidt hvis du laver det rigtigt.

Husk også at med links, mener jeg også den interne linkstruktur.

Og væk med al det javascript, det er aldrig godt for en hjemmeside at have så meget javascript. Det skal ind i eksterne filer i stedet for, og ja så få som muligt (det kan godt lade sig gøre kun at have en javascriptfil hvor 98% af al javascripten ligger i) Så skal Google heller ikke tykke sig gennem al den kode. Dette gælder også unødig html, metatags, css etc.

MVH Kim

Hej Kim

Mange tak for dit svar. Jeg skal nok have optimeret siden en del med hensyn til Javascript og billeder. De sider jeg linkede til i dette indlæg er allerede blevet indekseret. Så mangler der kun disse:

          o Vind elektronik
          o Vind gavekort
          o Vind billetter
          o Vind ophold
          o Vind ferie
          o Vind flybilletter
          o Vind mobiltelefoner
          o Vind penge
          o Vind ipod touch
          o Vind bærbar 
          o Vind fladskærm
          o Vind koncertbilletter
          o Vind smykker
          o Vind køkkengrej
          o Vind tøj
          o Vind cykler
          o Vind videokamera
          o Vind kamera
          o Vind biler
          o Vind film
          o Vind spil

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Husk at det i sig selv ikke handler om at få sine sider hurtigt indekseret i Google, men det handler om at få dem RANKET godt.

Det kan være ret ligegyldigt at være indekseret med det samme hvis man ligger på side 700 i resultaterne. For målet er vel i sidste ende at få besøgende og trafik via Google...

Det er selvfølgelig rigtigt, men tænkte mere det var bedre at få den indekseret noget hurtigere.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)