Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut hjælp - ramt af virus!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 

Vi søger akut råd og vejledning og håber på din hjælp!

Vores hjemmeside, er desværre blevet ramt af en virus(eller flere) og vi har derfor akut behov for råd og hjælp, vi vil være yderst taknemmelige for al råd og vejledning.

Vi har vores server hos Hetzner.de

Problem 1: fjerne en virus
Akut
er vores behov at løse problemet, hvordan kommer vi af med en virus på en server?
Vi er frem til nu løbet ind i 2 virusser med forskellige filnavne, de er som følger:
sa-rpg.net/counter.js og sitesenfolies.com/counter.js

Når man surfer rundt på vores hjemmeside møder man virusserne mere eller mindre på alle sider.
Det er ikke værre end at, man kan lukke virus- truslen igen vha. AVG’s gratis Antivirus. (HVIS man har antivirus, hvilket mange desværre ikke har). Det er en situation der føles endnu værre fordi vi intet ved om hvad vi kan gøre og hvor vi skal gøre det..

Årsag og beskyttelse, hvordan undgår vi virusangreb?
Hvordan installerer man antivirus eller lign. På en server?
Årsagen til at virussen er kommet ind er selvfølgelig relevant for os således at vi kan beskytte os, hvilket vi ikke har været opmærksomme på, var vores eget ansvar hos Hetzner. Vi har ingen viden om eller erfaring med virusbeskyttelse på en server.. dette er et punkt hvor vi også håber at du vil dele din viden med os.

Vi er lidt i tvivl om hvilke informationer vi skal give, for at du kan rådgive og/eller hjælpe, så derfor må du endelig spørge efter uddybende informationer.

 

På forhånd tak for hjælpen – alle input er velkomne!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

 

Wireless:
ikke har været opmærksomme på, var vores eget ansvar hos Hetzner. Vi har ingen viden om eller erfaring med virusbeskyttelse på en server.. dette er et punkt hvor vi også håber at du vil dele din viden med os.

Jeg vil ikke jokke i spinatten, men det der er altså en dårlig undskyldning, en server er ikke bare som et webhotel

Jeres siatution er alvorlig. Du skal have fat i nogen omgående der kan få kigget på serveren og få den renset, det er absolut ikke nok med fjernundervisning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.. Det er ikke bare lige til at installere antivirus, men det er en lang række svagheder man skal beskytte sig imod. Alt lige fra SSH adgang, ftp, osv... Selv svagheder i php, bliver nogle gange udnyttet, ved dårlig kode.

Vi kan sagtens hjælpe dig på timebasis, du kan bare sende mig en mail. Det er blot ikke muligt at give dig et tilbud, da vi ikke ved hvor omfattende angrebet er.

PS: Din egen computer, kan også sagtens være inficeret.. Antivirus, betyder IKKE at du ikke får virus, men at den beskytter dig imod en række virus.. Dvs hvis det er ny teknologi, som den ikke kender til, så bliver du også selv inficeret.

PS2: Dog vil jeg anbefale jer, at i får en managed server, hvor i har en hotline, til at lave de her fixes, for selv vi er sgu lidt dyre at hyre til sådan en opgave.

Dbh Jannik

Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg mangler dog fortsat at høre nogle konkrete svar på hvordan vi får den fjernet.

Jeg er ikke interesseret i fjernundervisning, blot lidt råd og hjælp på området, da vi ikke har de store erfaringer. 

Det er meget rart at vide hvad der kan gøres og hvor det skal gøres, også selvom vi skal have eksperthjælp?? For vi skal absolut have hjælp til problemet, men håber samtidig at undgå at betale kassen for det.

Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du er velkommen til at kontakte mig.
Jeg er sikker på at vi kan hjælpe dig.

www.cc-data.com

telefon: 70 227 804 og spørg efter Morten 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du skal ha nogen til og kik på din server.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wireless:

Jeg er ikke interesseret i fjernundervisning, blot lidt råd og hjælp på området, da vi ikke har de store erfaringer. 

Det er meget rart at vide hvad der kan gøres og hvor det skal gøres, også selvom vi skal have eksperthjælp?? For vi skal absolut have hjælp til problemet, men håber samtidig at undgå at betale kassen for det.

Så er det fordi du ikke har forstået, hvor alvorlig det kan være. Hvis en hacker har lagt "bagdøre" ind ( og det er der en hvis sandsynlighed er sket) så er det ikke nok med en virus scanning, nej, man skal ind og finde ud af hvor de er kommet ind henne og ellers have renset ud, du kan simpelthed ikke nøjes med et par gode råd og så tro du slipper let igennem, hvis du ikke selv kan løse opgaven. I værste fald kan du blive tvunget til at skifte servere pga det her.

Hvis du har noget vigtigt på den server, så er din mindste bekymring hvad det koster at få reddet dine ting.

 

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)