Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansat mindre end 8 timer om ugen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino..

Jeg er på vej ud på et område hvor min ekspertise ikke rækker særlig langt. Jeg har forsøgt at lede lidt rundt omkring men kan ikke finde nogle steder hvor mit spørgsmål bliver besvaret 100%.

 

Hvis jeg ønsker at ansætte ung arbejdere i alderen 15-17 år, 2 dage om ugen af 3½ time af gangen. Hvilke lovkrav findes der om dette? Jeg ved der er nogle krav om arbejdspladsen sikkerheds etc. dem er jeg helt inde i. Men hvilke forhold findes der yderligere omkring mindsteløn, provision osv. ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke nogen som kan fortælle lidt om lovgivningen her?

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 05:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Seierup:
Men hvilke forhold findes der yderligere omkring mindsteløn, provision osv. ?

Hvis der ikke er overenskomst for området, så er der ingen mindsteløn.

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal tegne en lovpligtig arbejdsskadeforsikring, når du ansætter medarbejdere. I dit budget skal du også afsætte feriepenge, som er et ufravigeligt lovkrav. Så længe medarbejderen er ansat under otte timer ugentligt, er han eller hun ikke omfattet af funktionærloven og har dermed ikke krav på løn under sygdom mv.

Det er også lovpligtigt at lave en ansættelseskontrakt, selvom den ikke behøver at være meget omfangsrig for den type medarbejdere, du vil ansætte.

Herudover er Lones link til Jobpatruljen et godt forslag vedr. løn osv. For selvom der ikke findes en mindsteløn, bør du skele til, hvordan forholdene er i de overenskomstdækkede virksomheder - og du får også svært ved at finde unge, som vil arbejde til en lavere løn end den, de får i Superbrugen eller Netto.

Dbh
Anette Sand

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas

Inden du evt skal til at udbetale løn, så tjek lige dette link:  http://www.multidata.dk/multidata-3955.htm

Med denne løsning behøver du ikke selv have overblikket.  Du skal blot levere bruttooplysningerne, så klarer vi resten. 

Hilsen Jens.

Tilmeldt 14. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas,

Hvis du vil have saglig rådgivning indenfor personalejuridiske forhold, så ved jeg, at der er flere virksomheder som kører med abonnementsordninger, hvor du kan få rådgivning, lige så ofte du vil, for rimelige penge. 

se:http://www.personaleafdelingen.dk/shop/abonnement-28c1.html

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Seierup:
Hvis jeg ønsker at ansætte ung arbejdere i alderen 15-17 år, 2 dage om ugen af 3½ time af gangen. Hvilke lovkrav findes der om dette? Jeg ved der er nogle krav om arbejdspladsen sikkerheds etc. dem er jeg helt inde i. Men hvilke forhold findes der yderligere omkring mindsteløn, provision osv. ?

I folderen som linkes til ved jobpatruljen som hedder "fritidsjob" skal du være opmærksom på de blå sider fra side 56

Samtidig skal du være opmærksom på det skal være en over 15 år, som ikke er undervisnings pligtig, for så må de kun arbejde max 2 timer på skole dage. se side 62 i samme folder.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)