Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress frustrationer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber der er en der kan hjælpe mig med et "lille" problem.

Jeg har en bunke html-sider jeg gerne vil smide over i wordpress. Jeg har oprettet et nyt theme og alt er godt. Noget af formateringen er dog lavet vha. <br /> tags som Wordpress åbenbart smider væk. Derudover tilføjer den <p> tags overalt i mine htmldokumenter.

Jeg har googlet lidt på problemet og det ser ud til at de fleste kan løse deres problem med "tinyMCE-advanced" plugin'et.

Det virker dog ikke for mig, så er der nogen der har andre forslag?

 

EDIT:

Jeg kan udskifte alle <br> tags med <p>&nbsp</p>, men hvor flot ser det lige ud? :-)

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skifter <br /> ud med <br class="none" /> f.eks. - vil WordPress ikke fjerne br-tagget. Så foretag et "find og replace" på br-tagget og lad os høre om det er godt nok for dit vedkommende.

Ovenstående er en lidt dirty løsning. Den bagvedliggende mening bag WordPress' br-formatering, er fordi stylingen burde ske vha CSS og ikke inde i selve TinyMCE-vinduet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin van de Belt:

Hvis du skifter <br /> ud med <br class="none" /> f.eks. - vil WordPress ikke fjerne br-tagget. Så foretag et "find og replace" på br-tagget og lad os høre om det er godt nok for dit vedkommende.

Ovenstående er en lidt dirty løsning. Den bagvedliggende mening bag WordPress' br-formatering, er fordi stylingen burde ske vha CSS og ikke inde i selve TinyMCE-vinduet.

Tak Martin,

Det virker fint.

Jeg synes sådan set heller ikke det er nogen dårlig ide at de formaterer koden på den måde, der burde bare være en måde hvorpå det kunne slås fra. Det irriterende er når man har en masse sider der ikke er særlig flot skrevet, at man så ikke bare kan få wordpress til at blande sig uden om og hjælpe med det man nu har :-)

Endnu en gang, tak for hjælpen :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)