Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falder på penge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Grillbaren jeg bare MÅ eje...... Den er sat tilsalg for 1,4 mill. men kan nok købes for 900.000 kr,

Banken der har pant i den vil måske finasere det, men ikke sikkert, og en anden banke mener ikke den er det værd. Den har haft en omsætning på næsten 5 mill, men forrige ejer kørte den ned. Har selv 100.000 at putte ind den.

Hvordan skaffer jeg resten???

 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, rigtigt. Det ville være en god idé at udarbejde en overskuelige men omfattende forretningsplan.

Vil anbefale dig at læse noget om den på Startvaekst.dk

Men med den forretningsplan ville bankerne muligvis se den samme tråd som du, og samtidigt virker du også mere seriøs og ambitiøs omkring det, med en forretningsplan at kunne ligge frem.

Ikke bare til dette, men også i fremtiden hvis du kunne være i tvivl om noget. Så kan du gå tilbage i din forretningsplan og se, og ofte finde et svar på et dilemma.

Med venlig hilsen
Jonas Goth 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der kun to banker i? Du skal selvfølgeligt snakke med dem alle dem der er overskueligt at gøre, så velforberedt som mulig, men vær opmærksom på at banker tænker sikkerhed, sikkerhed og sikkerhed.

Ellers der friends, fools og family! Er der nogen der kan låne dig pengene eller kautionere.

Og endelig så er der den sidste vej, det er den seje. Den går i bund og grund ud på at du knokler røven ud af bukserne og tjener mindst en god andel af pengene selv. Det er en meget amerikansk filmagtig metode, men jeg er sikker på at hårdt arbejde også virker i DK.

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

En iværksætters vilkår er netop nogengange at kunne starte noget op uden ret meget startkapital. Det kræver kreativitet og vilje. Hvis man ikke har det, så har det også tit vist sig at den "belejlige million, der lige stod og manglede og som var eneste grund til man ikke var mangemillionær" også vist sig at forsvinde ud i den blå luft.  

Hovedvilkåret for at være iværksætter er netop *ikke* at "falde på penge", for det er der altid kreativitet og arbejdsomhed der kan bøde på. Det gælder om at kunne lave penge ud "ingenting". 


Den million den grillbar koster er jo ikke mere end hvad et almindeligt hjem koster i DK, så hvis man er dygtig til at lave penge skulle det ikke være noget problem at skaffe dem på den ene eller anden måde. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Grillmoster

Det er faktisk en mulighed som jeg har glemt at nævne.

Hvis du kan få sælger med på den, kan du lave en såkaldt earn-out model. Basalt set går den ud på at du i stedet for at betale hele prisen med det samme, betaler over f.eks. 3-4 år evt. afhængigt af omsætning.

Hvis du vil prøve denne mulighed, er det vigtigt at du strikker et attraktivt tilbud sammen til sælger. Da sælger antager en risiko, skal det selvfølgeligt reflekteres i prisen, samtidigt ville jeg også sørge for en god udbetaling. F.eks. kunne du foreslå at lægge 400k i udbetaling, og hvert af de næste 3 år betale 400k. Det ville give en samlet købssum som er 200k over den forlagte pris. Konkret er det selvfølgeligt op til dig, hvilket tilbud du tror jan accepteres af sælger.

Held og lykke med det!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)