Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter man en affiliate-shop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har længe gået og tænkt på hvordan det virker med Affiliate-hjemmesider!

Jeg har god erfaring med at programmere hjemmesider og har før lavet en fungerende webshop.

 

Her er en række af mine spørgsmål:

  • Hvor finder man et godt affiliate netværk
  • Burde jeg selv sidde og lege med programmering, eller burde jeg satse på et færdigt CMS som Magento eller Wordpress-Affiliate
  • Når jeg nu har kørt handlen igennem, skal det så kører igennem min side, eller skal pengene gå direkte til min udbyder af affiliaten, og så sendes penge min vej eller omvendt

Det var hvertfald nogle af de spørgsmål jeg har :)

På forhånd tak

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Det er forholdsvis simpelt.
- Hvis du allerede har gode erfaringer med at lave hjemmesider, har du allerede en kæmpe fordel.

1. Hvordan du finder et godt affiliate netværk, er helt op til hvad du skal markedsføre. En god idé er bare at tilmelde sig så mange som muligt, for både at sammenligne udbetalinger, og kampagner. Her er et par af de danske affiliate netværk: Partner-ads, IQmedia, Adservice media, tradedoubler, Guava media, mikkelsenmedia, ellers googler du bare en lille tur. Alle nævnte her er hvert fald udmærket.

2. Hvad du skal lave er op til dig. Jeg ved ikke hvor store kompentencer du har indenfor programmering, og man kan da også sagtens lave nogle flotte wordpress temaer. MEN jeg synes personligt jeg har set nok WP-Websites. Her synes jeg man skal lave noget unikt.

3. Alt administration og statestik går igennem affiliate netværket. Så du sætter bare en kode på din side, (et banner, et link osv.) Derefter for du egentlig bare penge ind på kontoen fra affiliate netværket, for hvert klik, lead, eller provision for salg. Derfra tager affiliate netværket måske 1/3 del af omsætningen, men det er ikke regnet med i de oplysninger du for på deres kampagnesider.

Håber du kunne bruge det. God dag

Med venlig hilsen

Mads Rosenlund

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)