Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straksafskrivning og told, transport, forsikring

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg f.eks. køber en bærbar pc, hvilket af følgende skal da medregnes i de 12.300:

* told?

* forsikring? (skal ikke medregnes?)

* transportomkostninger? Ja, det er faktisk ikke så nemt at google som man skulle tro ... : ) Det hedder "anskaffelsesprisen" så jeg går ud fra at transport medregnes eller ?

* Styresystem og andet software præinstalleret på pc'en? (så vidt jeg har forstået holdes software altid udenfor?)

 

Yderligere regneeksempel:

Hvis jeg vælger at opgive 80 pct. af en bærbar til 15.000 ex moms. Dvs. 12.000. Kan det så trække fra som småanskaffelse ? Eller er det det fulde beløb der afgør om det skal straksafskrives. umiddelbart virker det lidt absurt, hvis man benytter 10 pct. af noget til 14.000. At de 1.400 så skal afskrives over flere år?

 

Ved normal afskrivning af en bærbar pc: Så hedder det bare 25 pct. af nypris årligt indtil man når ned under 6700 kr. der så er sidste afskrivning? Er man tvunget til at betale multimedieskat alle årene den stilles tilrådighed hvis man vælger at bruge den privat under den ordning eller hvordan...Det er jo en ret dårlig forretning i så fald...

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)