Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forudbetalte abonnementer - bogføring af debitorer tilgode 31.12.?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi opkræver abonnementer forud.  Abon. er halvårlige, men følger ikke noget andet mønster (kvartaler ell. lign.). Nogle løber gennem 31.12./ 1.1., andre ikke...

Ny revisor vil gerne have vi fremover opgiver, hvor meget vi her skylder kunderne/ debitorerne pr. 31.12.

Hvordan gør vi det bedst? Er vi nødt til manuelt at opgøre det til årsregnskabet? (besværligt, også fordi tid/ beløb efter 31.12. jo er forskellige) Konto forslag?

Vi er begyndt at bruge e-conomic systemet, men dets abonn. del - som vi bruger til udsendelse af faktura'er - ser ikke ud til at kunne bruges her.

Fra Ringsted
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JZ,

e-conomic har et tillægsmodul, som hedder Periodisering.

Jeg har ikke selv anvendt det endnu hos nogle af mine klienter, men det ser ud som om det ville kunne dække dit behov.

Se f.eks. : http://wiki.e-conomic.dk/tillaegsmodul/periodisering-af-salgsfaktura, der er et underpunkt der hedder:

"Sådan fakturerer du abonnementer med periodisering"

Håber det kan hjælpe dig, og tilfredsstille din revisor.

Venlig hilsen

Hanna

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så vidt jeg ved to måder at indtægsføre abonnements betalinger på.

1) bogfør 1/6 hver måned og udgiften, så vil du ikke stå med en gældspost altså hvor meget du skylder kunden når året er færdig, men du vil så også have en lavere indtægt. Hvis i altså sælger for 6 mdr. pr. abonnements betaling.

 

2) du bogfører hele indtægten med det sammme og så skal du bogføre hele udgiften vedr. abonnementet med det samme. Det er jo i econnomics jo bare at bogføre en kostpris på varen efter det jeg har stiftet bekendtskab med programmet, men det burde være rimelig simpelt for jeres bogfører at finde ud af hvad i skal bruge af udgifter for at levere rest varen. 

Koster det 100 kr. pr. mdr. at levere varen for jer, så vil der være en række kunder som skal have 5 mdr, 4 mdr, 3 mdr, 2 mdr, 1 mdr, det er jo bare kigge på hvem som er faktuteret hvornår og så gange op med de forskellige udgifter...

M

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

OlsenKbh:
1) bogfør 1/6 hver måned og udgiften, så vil du ikke stå med en gældspost altså hvor meget du skylder kunden når året er færdig, men du vil så også have en lavere indtægt. Hvis i altså sælger for 6 mdr. pr. abonnements betaling.

Denne metode har vi altid benyttet os af og har du opsat din kassekladde rigtigt tager det max 15 minutter at lave en opgørelse.

Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - også til jer nedenfor!

Jeg var ikke opmærksom på det med periodisering, som kan forbindes med abonnementsmodulet i e-conomic. Det ser ud til at være den helt rigtige løsning for os.

Det må være lettere - i hvert fald i det system - end forslagene om at opdele fx i 6.-dele og lave overslag over udgiften.

 

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt kan du godt gøre brug af abonnement og periodisering i e-conomic, for at få delt dit salg ud.

Jeg vil anbefale dig at læse lidt om periodisering inde i vores hjælp for at se hvordan det fungere. Så er jeg sikker på du nok skal nå det ønskede. Skulle der være andre spørgsmål, er du selvfølgelig velkommen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)