Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

What to do, med Google Maps API?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle Amino’er…

Har et forståelses problem med Google Maps API.

Først mine spørgsmål:

-          Er der en gratis version man kan bruge på sit site?

-          Er der et maks. (sidevisninger el. andet)?

-          Hvis der er et maks., hvad sker der hvis ens visninger overstiger deres maks.?

Jeg har været på diverse forums og links for at søge hjælp, men får lidt tvetydigt svar tilbage.

Indtil videre har jeg forstået følgende:
Google Map API er gratis så længe du ikke tjener penge på brugerne af sitet (deriblandt funktionen Google Map).

Du må have et maks., på deres gratis service, på 2500 sidevisninger pr dag, hvis man overskrider dette, skal man underrette Google så de kan forberede sig på at der vil være en højere trafik på dit site. Jeg ved dog ikke om en ekstra trafik, vil koste penge, eller om det bare er forberedelse til dem.

 

Med venlig hilsen

Tai

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tai Lovatt Ørlund:
 Er der en gratis version man kan bruge på sit site?

Ja, du skal bare reqeueste en aPI key, som du kan finde linke til at oprette inde i google map API hvor du også finder dokumentation m.v.

Tai Lovatt Ørlund:
Er der et maks. (sidevisninger el. andet)?

Ja der er et maks., som man dog som udgangspunkt ikke behøver at bekymre sig om. Hvis det overskrides melder google kortet blot fejl. (hvis du vil teste kan du eks. sætte en side op og så køre en linkcrawler (fx xenu) på en masse google maps API sider, og du vil opdage at google spærrer når der kommer for mange request for hurtigt på én gang (typisk fra samme IP).

Tai Lovatt Ørlund:
Hvis der er et maks., hvad sker der hvis ens visninger overstiger deres maks.?

Din service vil blive lukket, og kald til google map API vil returnere en fejl. Jeg vil anbefale at du programmerer eller finder en error handler når du implementerer google map API på din side, således at du notificeres om eventuelle fejl (som der er mange muligheder for at få udover sidevisningsmax og den slags).

Jeg har aldrig hørt om at google skulle charge noget for ekstra trafik fordi den er højere end forventet eller tilladt. Jeg har heller aldrig selv oplevet det, men har i stedet selv oplevet at servicen blot melder fejl retur ved for mange requests.

 

 

 

 

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak CMS.

Sitet jeg er ved at oprette SKAL bruge et kort/map, og er det MEGET vigtigt at det ikke meddeler en fejl.

Jeg kan se at en stor række virksomheder benytter Google Map, og mange med langt over de 2500 sidevisninger, bl.a. Yelp.com, surterreproperties.com og mange flere... her har jeg aldrig været ude for en fejl.

- Yelp har 30mio visitors pr måned. (de overskrider med sikkerhed, antal visninger)

Hvordan kan dette lade sig gøre?

Med venlig hilsen

Tai

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

HVor fik du de 2500 visninger fra? Der er ingen grænse med bruget af Google Maps. DU kan integrere det hele med deres API og hvis du har Wordpress eller et andet stort CMS så kan du integrere det let med et plugin :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ER en grænse.

Og den kan nås og når man når den skal man betale et beløb i omegnen af 50.000 og så er der frit spil.

Så de rigtige store brugere betaler en symbolsk betaling når de runder en vis milepæl - but thats it.

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er her var svaret.

Jeg har nu selv kontaktet den danske leverandør af Google Maps (API)

Det er sjovt nok ved et tilfælde at de ringede til mig (ellers havde jeg ikke oprettet denne tråd)

 

Tai Lovatt Ørlund:
  Er der en gratis version man kan bruge på sit site?

- Ja det er der, og den er helt gratis !

 

Tai Lovatt Ørlund:
     Er der et maks. (sidevisninger el. andet)?

- Nej der er intet maks på den !

Tai Lovatt Ørlund:
Hvis der er et maks., hvad sker der hvis ens visninger overstiger deres maks.?

 - MEN i okt 2011 laves dette om, der bliver nu et maks på 25.000 sidevisninger om dagen, derefter skal der betales pr. visning (el. lign.) beløbet er ikke fastslået, men Google kommer snart med en pris. Har man mange visninger er det kun deres Premium pakke der virker, det koster 10.000$ i USA og 9000€ i Europa at bruge, der er til 1 mio visninger, derefter skal man købe en ny, der findes næsten ingen rabatordninger, og dem der er, er meget små.

 

Med venlig hilsen

Tai

PS. Beklager at have spildt jeres tid, men håber at andre får gavn af denne info.

Fra Helsinge
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tai Lovatt Ørlund:
- Nej der er intet maks på den !

Det er vist et fortolkningsspørgsmål. Som jeg var inde på så ER der et maks på deres løsning, fx er der limit på hvor mange request samme IP/computer må komme med indenfor kort tid.

Om man så vælger at kalde det et max eller ej, så er det altså en begrænsning der findes. Det er dog nok højst usandsynligt at det vil være noget du vil opfatte som et problem, medmindre din løsning skal køre internt i en afdeling i et firma hvor rigtig mange medarbejdere fra samme lokation bruger det på samme tid.

Tai Lovatt Ørlund:

Jeg har nu selv kontaktet den danske leverandør af Google Maps (API)

Det er sjovt nok ved et tilfælde at de ringede til mig

Jeg tror ikke helt jeg forstår. Har Google ringet til dig, det lyder helt skørt i mine ører ??
Og så forstår jeg heller ikke helt hvad forskellen på den danske leverandør af google Maps og google Maps internationalt skulle være. Rent teknisk set er det samme løsning og kald til servere verden over.

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det viser sig at Folia a/s er Google Maps danske partner, så i tilfælde af at du har spørgsmål ang. Google Map, vil det være Folia der besvarer dine spørgsmål.

Lidt misvisende kaldte jeg dem Leverandør, men jeg gjorde det, da man bl.a. kan indgå aftaler med Google gennem Folia.

Så ja grundet at jeg af en hel anden årsag havde haft fat i Folia, så ringede de mig op ved et tilfælde i går. Her faldt snakken bl.a. på kortløsniger, hvor jeg blev gjort klar over diverse regler hos Google Map.

 

Med venlig hilsen

Tai Lovatt Ørlund

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tai Lovatt Ørlund:
Det viser sig at Folia a/s er Google Maps danske partner, så i tilfælde af at du har spørgsmål ang. Google Map, vil det være Folia der besvarer dine spørgsmål.

Grunden til jeg kommenterede på det er, at rigtig mange firmaer udgiver sig for at være fra Google selv, og dem skal man virkelig passe på. Men her er måske en undtagelse.

Vær dog opmærksom på at Google udvælger ikke én partner pr. land, der er tilfældigvis p.t. blot ét dansk firma der har opnået deres såkaldte enterprise partner titel. Der er masse af andre leverandører af Google Maps løsninger, som også kan være talerør videre til Google.. Folia er blot de eneste der p.t. har denne extra certified partner titel.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)