Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google finder alt det forkerte - og trykker på mine knapper ??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Min side er netop blevet optaget i Google - Opdaget ved at jeg havde min aller første organiske besøgende fra Google - Wupiiiiiiiieeee :)

Men glæden varede ikke længe, desværre. Den besøgende fandt mig på en side der slet ikke burde eksistere og Google finder mig generelt på alt det forkerte.

Min side er ikke ret stor endnu, har vel kun omkring 20 reelle sider, men i stedet for at have indexeret dem, så finder Google alle mulige taxonomi terms og vælger endda også at sortere nogle af mine lister for at bringe resultatet.

Det bedste eksempel jeg kan finde får jeg ved at søge på Google efter "Ladefoged Dahl frisorsiden".

Jeg får 7 resultater,  hvor de 4 nedereste er mine:

http://frisorsiden.dk/

 - Forsiden - det er fint nok, men jo bestemt ikke dén side der på sigt skal findes når der søges på en given frisør.


http://frisorsiden.dk/anmeldelser?order=field_adresse_value&sort=desc&page=1

 - Her har Google valgt at sortere en ovesigt jeg har på siden, hvilket finder meget mærkeligt. Google har simpelthen udført en af sorteringsmulighederne.

http://frisorsiden.dk/kategori/blok-region/aarhus-extensions

 - Jeg har aldrig oprettet en url der hedder dette. Jeg har en blok, som jeg "tilmelder" frisører til hvis de passer ind i blokken. Altså her at frisøren skal ligge i Århus og tilbyde at lave extensions. Her ligger alle de frisører som jeg har tilmeldt denne blok - men det er klart at det ikke er meningen at nogen skal kunne tilgå denne side. Det skal være noget der ligger bag i systemet, og hvor jeg kan hente en liste frem med links til anmeldelserne. Lige nu er dette jo dobbelt content med de reelle anmeldelser der er lavet.

http://frisorsiden.dk/?order=field_elevklip_value&sort=desc

 - Og endeligt til forsiden igen - men denne gang med en ny sortering af de liste der ligger på siden - og her giver Google endda min side en ny title - Elevklip - frisorsiden.dk.

Jeg er ganske enkelt forvirret. Med en søgning som "Ladefoged Dahl frisorsiden" forstår jeg ikke hvorfor Google ikke finder www.frisorsiden.dk/ladefogeddahl. Men der må jo være noget opsætning der er grundlæggende forkert på min side.

Er der nogen der kan regne ud hvor jeg har klokket i det, så jeg kan få smilet tilbage.

Mvh

Nina  

 

 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ROLIG... Google er lige nu ligeså forvirret over din side som du er, - så derfor vil du nok opleve den næste måneds tid, at du får en del besøg på nogle underligere søgeord/termer.. Men du får besøg, -og har du anaalytics installeret vil du også se du får en del besøg fra USA.. Og det er google der prøver at finde ud af hvem du er, og hvad din side rent faktisk handler om.. For lige nu kan den ikke rigtig finde ud af det og vender op og ned på det hele..

Men efter cirka en måneds tid, - måske hurtigere fordi din side ikke er så stor så begynder brikkerne at falde på plads, og tingene retter sig ind.. Du kan selv hjælpe lidt til, ved at begynde at linkbuilde (skaffe indgående links) med relevante anchortekster til dine hoved- OG undersider.. Men stille og roligt - 1-2 links om dagen i starten...

Så tingene falder på plads, - og google er bare ligeså forvirret som dig over hvad nu det er for en side der er kommet online, -og prøver at få puttet dig i de rigtige "kasser"..

Du kan selv følge med i hvilke sider er indexeret ved at skrive følgende i googles søgefelt: site:frisorsiden.dk

Når du gør det, så bemærk bla. dine metadescriptions - den tekst der står under din sidetitel (de blå) - det er det der skal lokke de søgende ind på din side. Det skal du måske arbejde lidt med.. Lige nu er de "oplysende" - de skal måske være lidt mere sælgende istedet.. Se dem som en appetitvækker og noget der skal give folk lyst til at klikke på din side i søgeresulaterne..

Men tag en kop kaffe og glæd dig over at din side er indexeret og google har fået øje på dig nu...;-)

vh/ Ulrik

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hov - mht til at de trykker på dine "knapper" og gennemfører søgninger og sortereinger, -så ja  de gør de, de gør ALT det du ikke har sagt til dem de ikke må.. En måde at undgå det på, og nu bliver det måske lidt mere teknisk, og noget din udvikler/programmør til at gøre, ved at sætte et "nofollow-tag" på disse ting.. Google "elsker" også søgefeltet på hjemmesider, - men som regel finder de også ud af det med tiden, at det er et sted de ikke skal komme, og som er "uspændende", men for at være på den sikre side, også mht. "Dublikeret indhold", så kan det bestemt anbefales at få sat omtalte "tag" på disse områder af dit site...;-)

Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik,

MANGE tak for dit svar - Jeg har bestemt panikket - og så åbenbart for tidligt :) Dejlig nyhed. Jo egentligt helt logisk at Google lige skal have lov til at placere mig.

Min webmaster er på 3 ugers ferie, så derfor havde jeg ikke lige muligehed for at rådføre mig hos ham, men jeg er virkelig taknemmelig for at du så tog dig tiden.

Jeg skal helt sikkert have sagt til Google at de ikke skal udføre de handlinger - det er hermed sat på to-do til når webmaster er tilbage. Jeg har også tænkt forkert på det - altså som en handling der skal udføres - men det er jo ikke anderledes end et link der skal trykkes på, hvorved der fremkommer noget Google kan læse.

Ang meta-tags, så har Google ikke brugt dem jeg har lavet - Jeg kan bestemt blive bedre - men til www.frisorsiden.dk/ladefogeddahl vælger Google:

"Ladefoged|Dahl består af to saloner i Århus, der ejes af det succefulde team ... Hos Morten og Maja i Ladefoged|Dahl kan du få ordnet næsten alt du kan ..."

Men min metatext siger reelt:

 "LadefogedDahl - få råd og vejledning hos nogle af de bedste frisører i Århus. To saloner i Århus C. LadefogedDahl."


...er det også et spørgsmål om tid før Google vælger at bruge dem?

Endnu engang tak,

Nina (der smiler igen)

 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Google indekserer faktisk alt der er et link til, Det nytter ikke noget at putte et rel nofollow tag på linksne, Google følger stadig links som har dette tag på, de smider bare ikke noget værdi over til den side. Yderligere hvis man begynder at smide om sig med rel nofollow på interne links, vil den værdi blive tabt. Så det er ikke helt korrekt det Ulrik siger.

Ja der er noget galt i opsætningen på din side, og det er ganske enkelt at der ikke bliver sat et noindex, follow robots metatag på de sider, sider som fx de taxonomi kategorisider, sorteringssider etc, skal som udgangspunkt ikke indekseres, de skal bare ses af Google.

Så nej der skal IKKE rel="nofollow" på linkene, du skal putte et Robots metatag indeholdende noindx, follow.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt sagt KIm, - det var også det jeg mente - med noindex og IKKE nofollow selvdfølgelig..;-) - Tak for korrektionen..

mht. metdecripitions - så har det det også noget med "forvirringen" at gøre, - google kan godt "overrule" det du har skrevet, hvis de finder den er irrelevant for en evt. søgning, og så "finder" de bare noget på siden de mener er mere relevant for den evt. søgende.. Derfor er det lidt vigtigt at man forsøger at relaterer sine metadescriptions til sidetitlen..

/ Ulrik

Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Tak for dit svar - hvad med Javascprit - vil det ikke også du'?

At sætte noindex/nofollow på taxonomi sider er vel ikke noget jeg som sådan kan finde ud af uden min webmaster er det? Hvis jeg går ind i systemet under taxonomi er der i hvert fald ikke noget der lige skriger til en mening mand som mig.

Sorteringerne på listerne kan jeg faktisk sagtens undvære lige nu da jeg ikke har så mange så det er et problem at få et overblik... men også her kommer jeg til kort - jeg ved ikke hvordan jeg ændrer overskriften i listen så det ikke længere er links. Ikke engang i Drupal for Dummies har jeg kunnet finde svaret :( Måske er et begynderkursus på sin plads :)

Mvh

Nina

Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik - mensbasic.dk:
Derfor er det lidt vigtigt at man forsøger at relaterer sine metadescriptions til sidetitlen

 

Det har jeg egentligt også forsøgt - men jeg lærer... er på vej mod nogle kapitler om optimering af meta-tags, så mon ikke jeg lærer et fif eller to der.

Uanset hvad får Google så lige lidt fred til at finde ud af hvad de vil gøre med mig, og så ser vi hvor jeg lander.

Tak igen

Nina

Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina Henriksen:

Ulrik - mensbasic.dk:
Derfor er det lidt vigtigt at man forsøger at relaterer sine metadescriptions til sidetitlen

 

Det har jeg egentligt også forsøgt - men jeg lærer... er på vej mod nogle kapitler om optimering af meta-tags, så mon ikke jeg lærer et fif eller to der.

Uanset hvad får Google så lige lidt fred til at finde ud af hvad de vil gøre med mig, og så ser vi hvor jeg lander.

 

Hold da op, jeg kan godt blive imponeret over Google. Mens jeg har skrevet disse indlæg har den simpelthen hentet min "rigtige meta-description" i stedet for deres første forsøg. Det er en effektiv "lille" maskine, de har der Smile

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino er et supersted til at kilde Google lidt under hagen med,-og tingene herinde fra bliver lynhurtigt indexeret.. Tror næsten de har en robot "fastmonteret" herinde..;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)