Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendt non-disclosure

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

eg driver en underleverandør virksomhed hvor kunder kommer til os og vil have fremstillet forskellige produkter. Vi ser gentagne gange at vi når vi er blevet præsenteret for kundens oplæg, så kan vi tilføje ændringer, forbedringsforslag mv som giver et bedre, billigere, smartere eller styrkemæssigt bedre produkt. Det er normalt en "gratis" ydelse fra os, men senest er vi blevet præsenteret for et nyt produkt en kunde ønskede produceret hvor vi gav ham en ide der er patenterbar-og vi har flere ! Nu er problemet at vi som underleverandør heller ikke ønsker at kunden "bare" skal tappe ideerne og så få produkterne lavet i Kina, så vi vil gerne lave en omvendt non-disclosure som sikrer at kunden ikke løber med vore ideer og vi ikke får lov at lave produkterne. De gængse standard non-disclosures beskytter som jeg ser det primært kunden mod at underleverandøren løber med deres ideer, men her er det det omvendte vi ønsker at sikre os imod. Er der nogen der har en god standardkontrakt der kan hjælpe med at undgå dette ??

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den er jo lidt tricky, for hvis du vil binde din kunde op imod dig, fordi du kommer med nogle ændringsforslag, så er han efterfølgende fuldstændigt låst og kan ikke længere få billigste pris.

Det kan sågar ende med, at han ikke kan afsætte varen, fordi den bliver for dyr i produktion, hvad den muligvis ikke ville være i Kina.

 

I udgangspunktet er det bedste for begge parter, at du fakturerer dine konsulent-timer, hvor du øser af din ekspertviden på feltet ud og får betaling for dem.

Efterfølgende må du så overbevise din kunde om dine fortræffeligheder, såsom kort leveringstid, lav fejlmargin, stor forsyningssikkerhed, troskab, loyalitet og mange mange andre ting, som kunden kunne sætte pris på.

DET ville jeg mene var en bedre tilgang.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)