Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rette i tekst i PDF, selvom font mangler

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har siddet og rodet med en PDF i Acrobat for at kunne rette i teksterne og har ligeledes prøvet med Illustrator.

Men får besked om at der mangler nogle fonte.

Nogle, der kender til en løsning eller skal jeg bare acceptere at det åbenbart stadig kan lade sig gøre, at besværligøre en redigering i en PDF?

På forhånd tak

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 67
Fra  fru Pedersens Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Hvis ikke fonten er embeded 100% (altså som i dette tilfælde embeded supset) er det svært at gøre så meget andet end at prøve at finde fonten og ligge ind på din egen maskine. Det skulle kunne gøre tricket.

Ellers kan det være at du kan downloade en prøve-version af Enfocus Pitstop, her vil du kunne bruge alle de bogstaver og tegn der er med i det supset der ligger inde i dokumentet. Problemet kommer så først når du bruger bogstaver og tegn der ikke er med.

Håber det var til lidt hjælp.

Venligst Kristine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Kristine Pedersen:
 prøve at finde fonten og ligge ind på din egen maskine. Det skulle kunne
Var også min første tanke. og det jeg som regel gør. Men jeg synes ikke jeg kan finde de fonte, der er nævnt som manglende.
Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 67
Fra  fru Pedersens Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

har lige prøvet at google dem (gen_fontene) og det ser ud til at det er noget de kommer til at hedde når pdf'en bliver lavet med acrobat-distiller på en bestemt måde (ikke at jeg kan se hvilken)

Men hvis du bruger det program jeg tale om før (Enfocus Pitstop) vil du også kunne embede fonte, og på den måde embede de rigtige fonte (Arial, EnglisheSchtDemBold etc.) Det gøres under den funktion der hedder global change. Min trial er desværre udløbet så kan ikke tilbyde at gøre det for dig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Kristine Pedersen:
Det gøres under den funktion der hedder global change.
Hej Kristine,
kan du uddybe det lidt? Og mange tak for dine svar...
Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 67
Fra  fru Pedersens Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

uhh det er desværre længe siden jeg har brugt den funktion sidst. Men når du har programmet installeret (pitstop), kommer der en hel skov at symboler. Mener at det må være den med jordkloden på. Når du har trykket der kommer der et sæt af funktioner. Der skulle gerne være en fane der hedder noget med fonts. Her indefra kan du vælge en font i dokumentet og vælge en font fra dine egne fonte som den skal bytte ud med. Som sagt er min trial lige udløbet så kan ikke selv komme ind og kontrollere at det stadig ser sådan ud.

Håber det hjalp lidt :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Kristine Pedersen:
uhh det er desværre længe siden jeg har brugt den funktion sidst. Men når du har programmet installeret (pitstop), kommer der en hel skov at symboler. Mener at det må være den med jordkloden på. Når du har trykket der kommer der et sæt af funktioner. Der skulle gerne være en fane der hedder noget med fonts. Her indefra kan du vælge en font i dokumentet og vælge en font fra dine egne fonte som den skal bytte ud med. Som sagt er min trial lige udløbet så kan ikke selv komme ind og kontrollere at det stadig ser sådan ud.
Håber det hjalp lidt :-)

Har såmænd fundet kloden, men kan ikke se jeg kan lave ændringer.

Men mange tak fordi du trods alt prøvede at hjælpeYes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)