Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af ATP - hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal bogføre ATP, så hvis der er en venlig Amino'er, der kan hjælpe, vil det være rigtig dejligt:

På bogføringslisten står der i debet: Medarbejder ATP kr. 270 og Virksomheds ATP kr. 540. I kredit står der: Skyldig ATP kr. 810.  Så langt, så godt.

Vi har i kontoplanen disse konti, som jeg går ud fra, jeg skal bruge: 5830 Skyldig ATP, 8730 virksomheds ATP, 8740 Medarbejder ATP (8760 ATP finansieringsbidrag). Hvad gør jeg - jeg tænker også på, når vi skal betale ATP her til maj - hvor skal det bogføres?

På forhånd tak :)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville samle det i driften på en konto, da du ikke rigtig kan bruge opdelingen til noget.

Men vil du gerne have det opdelt, kan du i driften føre de 270 kr på medarbejder og de 540 kr på virk ATP - modpost skyldig ATP i balancen. 

Når du så skal betale ATP'en føre du beløbet væk fra skyldig og betalt i bank.

Giver det mening?

Mvh

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Tak for hurtigt svar. Smile

Ja, det giver mening - det var egentlig også sådan jeg havde tænkt, men jeg syntes bare, at jeg på et tidspunkt havde fået en mere indviklet forklaring og den dér konto med ATP finansieringsbidrag forvirrede mig lidt.  Jeg prøver dette - der er jo ingen grund til at gøre det sværere end nødvendigt.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke særlig svært - så længe man husker at føre det om som skyldig. Hvis du også gør det med A-skat, AMB og pension, så vil du ikke få problemer med din løn og det er nemt heletiden at afstemme det.

Det er fordi du 4 gange om året bliver opkrævet ATP-FIB sammen med AER og AES (mener jeg). Når du modtager det, så føre du bare det ind på din ATP-FIB konto, hvis ikke du har forskellige konti til alle 3 ting.

Mvh

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Mange tak for hjælpen - jeg tror, jeg er ved at have styr på det nu Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)