Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat i kassekladden?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde skrevet et langt svar men det er forsvundet. Jeg nøjes med at sige at jeg forstår så :).

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det dukkede frem alligevel så glem sidste indlæg

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TD,

Jeg forstår din undren. Jeg har oprettet ApS dels fordi jeg leverer ydelser til Hospitalssektoren og dels fordi jeg forventer større omsætning i løbet af de næste år.

Et enkelt spørgsmål mere: Når skatten først indbetales efter at  regnskabsåret 2010-2011er afsluttet, skal skatten så alligevel med i regnskabet for 2010-2011? Eller laver man en note i årsrapporten om at skat for 2010-2011 anføres i regnskabet for 2011-2012?..eller gør man noget helt andet?

Mvh Jens

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er virksomhedens regnskabsår?

Betalt a/c skal medregnes i årsrapporten. Din beregning og postering af selve selskabsskatten skal foretages som en postering for sig selv. Så ja skat af din skattepligtige indkomst skal med når du skal lave selvangivelse for indkomståret. Din skat bliver blot skyldig af de 7500 hvis der ikke er betalt skat i 2010/2011 jf. nedenstående.

A/c skatter har ikke noget at gøre med skat af resultatet for det er jo blot en foreløbig betaling.

I praksis foregår det således at a/c skat bogføres på betalt selskabsskat under kort gæld

Den endelige selskabsskat skal du beregne (7500*0,25) og bogføre som jeg skrev i tidligere indlæg., debet resultatopgørelsen, kredit kort gæld.

Du kan vælge at oprette 2 følgende konti under kortfristet gæld. En til betalt selskabsskat og en til beregnet skat af skattepligtig indkomst. Hvis netto beløbet af disse er positiv kan du evt. omp. dette netto tilgodehavende til  

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

TD,

Tak igen for dit svar.

Regnskabsåret er 01.04.2010-31.03.2011

Jeg har ikke betalt noget ac skat.

Jeg har talt med en ansat hos Summa som bekræfter at der ikke findes en standard konto for skyldig skat, at der ikke findes konti for resultat før og efter skat og at skatteregnskabet ikke er inkluderet i Summas standard resultatopgørelse. Ønsker man dette inkluderet kan man selvsætte det op.

Når jeg forsøger at oprette en konto til beregnet skat, som du beskriver debet resultatopgørelse kredit kort gæld, så ser det ud til at Summa modregner moms konto - selvom at jeg sørger for at nummere den nye konto udenfor moms regnskabets konto interval.

Du har givet mig en fin hjælp og det lader til at mine problemer nu drejer sig mere om forståelse as Summa.

Jeg tror jeg bliver nødt at lave et særskilt skatteregnskab da det bliver lidt for kompliceret for mig at sætte skatteopgørelsen op i Summa.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Mvh Jens

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens1000:

Hej TD,

Tak for svaret.

Nej jeg har ikke en revisor tilknyttet. Udover kapitalindskud for ApS havde jeg en enkelt postering i regnskabsåret 2010-2011, som var et salg af konsulenttimer på DKK 7500 ex moms. Der har ikke været varekøb eller andre posteringer udover det ene salg.

Med en enkelt postering udover kapitalindskuddet synes jeg det er for surt at betale fuldt revisor honorar. Det vil sikkert kun tage 10 minutter for revisoren at lave regnskab og udfylde min selvangivelse. 

Mvh Jens

Hej Jens

Det forekommer lidt besynderligt, at du kun har en den ene postering i forbindelse med salg af konsulenttimer.

Når man læser tråden her, så har du bl.a. et regnskabsprogram "Summa" ligesom der i realiteten også må være omkostninger forbundet med leveringen af konsulenttimerne, eks. omkostninger til kontakt med "køberen", telefon, mail m.v.. Herudover måske EDB-omkostninger, transport eller lignende.

Det kunne være, at du skulle overveje eller gennemgå, hvordan dit salg foregik og hvordan det blev effektueret.

Jeg er ikke i tvivl - Du har helt sikker nogle fradrag i forbindelse med salget.

Tonny

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)