Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Database of lagring af dokumenter

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mundësi

Nu har lidt svært ved at lurer hvad det præcist er at du vil bruge systemet til. Så chancen for at jeg skyder helt forbi er tilstede.

Umiddelbart vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på Microsoft Office SharePoint, det er blandt andet en dokumentdatabase, og jeg vil tro at den kan det du efterspørger.

En af de nemmest måder, at bruge SharePoint på er igennem Office365  http://www.microsoft.com/en-us/office365/small-business/about.aspx

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens oploade og sætte det ind i en database. Det er også super nemt at lave tags/nøgleord man kan søge på.

Ud fra de tidligere tråde ville jeg anbefale at gemme dokumentet på disken og så informationer omkring tags og selve dokumentet i databasen (prøv at regn på hvor meget hukommelse der bruges på serveren hvis 10 brugere på samme tid forespørger på 100 dokumenter, der hver er 5Mb - 10 * 100 * 5Mb = 5Gb, dette bliver i RAM) - så i min bog holder den ikke vand. Man kan heller ikke "ikke loade dokumenterne" da der skal søges i dem.

Det kommer også an på hvor stort dit system skal være, hvis det skal være STORT ville jeg nok vælge ASP.NET, MS SQL Server, og Lucene (værktøj til at søge med), og så bygge en windows service der kan opbygge dit søgeindex løbende, da det nok tager et stykke tid - det er for "dyrt" at gøre for hver søgning - der skal opbygges et index kun til søgning.

Jeg tror, at med mindre du vil bruge dette som et kommercielt produkt, så skal du nok kigge henad Sharepoint og Google Docs.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. Giver rigtig god indsigt. Det skal bruges kommercielt. Jeg tror derfor heller ikke, at Sharepoint eller Google docs kan bruges i denne sammenhæng.

En form for SQL server med Lucene lyder som en mulighed, jeg vil kigge nærmere på.

 

Tak for hjælpen til alle der har svaret!!

Mvh

Mundësi

 

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)