Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går ens tæller på nul ved skift til nyt webhotel

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For at være sikker på, at jeg ikke informere en af mine kunder forkert, vil jeg lige stille spørgsmålet herinde.

Min kunde ligger rigtig godt på Google og har daglig en masse besøgende på sin webside, hvilket jo giver en god statistik, når websiden på et tidspunkt skal sælges.

Nu kommer spørgsmålet:

Min kunde vil gerne være 100% sikker på at han ikke mister alt dette ved, at skifte webudbyder, og da jeg ikke er 100% sikker i hvad jeg skal svare ham, så ville jeg lige smide spørgsmålet herinde, for ikke at ødelægge min kundes statistik.

På forhånd tak for svaret.

Hilsen
Peter

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope, så længe du beholder domænenavnet og struktur, så har det ingen betydning, hvor det hostes på nettet.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej B. Hvarregaard

Gælder dette også SEO, da han lige har fået lavet for 11.000 kr SEO arbejde, og forståeligt nok ikke ønsker, at skulle starte forfra?

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg da godt forstå at han gerne vil beholde. Men, hvor du hoster på nettet er ligegyldigt, det er dit domæne og links mv. der skal være intakte. Så om du hoster det derhjemme i kælderen eller hos en top prof, det er ligegyldigt

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej B. Hvarregaard

Tusinde tak for svaret, nu har jeg det bedre med, at få ham som kunde, jeg ville ikke være skyld i at han mistede det han allerede havde opbygget.

Igen tusinde tak for dig svar, det hjælper mig meget :)

Hilsen
Peter

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener dog ikke det er helt ligegyldigt om serveren står i DK eller i Japan!

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thore:

Mener dog ikke det er helt ligegyldigt om serveren står i DK eller i Japan!

Det kan du have ret i, da google søger efter områder. Og hvis det er en japansk server, tror jeg det går lidt i ged. Så det skal være i samme land ville jeg sige, bare for at være sikker.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thore:

Mener dog ikke det er helt ligegyldigt om serveren står i DK eller i Japan!

Så i en Google video, at de vurdere for at brugeren skal få den bedste oplevelse på hvor hurtigt siden generes fra serveren, samt latency - altså tiden fra serveren til brugerens computer.
Derved vil jeg bestemt tro, at det har betydning om siden ligger hosted i US eller europa.. :-)
Men hvor stor betydning det har at det ligger hosted i dk eller tyskland for eksempel, det ved jeg ikke.. :) 
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DitWebhotel.dk:

Min kunde vil gerne være 100% sikker på at han ikke mister alt dette ved, at skifte webudbyder, og da jeg ikke er 100% sikker i hvad jeg skal svare ham, så ville jeg lige smide spørgsmålet herinde, for ikke at ødelægge min kundes statistik.

Der er mange faktorer som spiller ind i Googles ranking og indeksering af et website.
Omkring server så kan særligt hastigheden spille en rolle; et skift fra en hurtig forbindelse på en server der absolut ikke er belastet - og så over på en server der har rigeligt at se til og ikke svarer synderlig hurtigt, kan have indflydelse. Ligeså den modsatte vej.

Dertil, hvis den nye server hoster en masse sites som Google har dømt tvivlsomme, så kan man snakke om at man kommer ind i et "dårligt miljø" og at det lort de andre laver kommer til at gå ud over alle på serveren. Vi er ude i at en god del af de andre sites på serveren skal være virusfyldte spamsites, men i teorien er det muligt.

Dertil et element som sikkerheden på serveren, skal slet ikke forklejnes. Der findes folk derude med dårlig moral og interessen i at få links på knap så pæne måder. Hvis de kan hacke en server placerer de ikke store "Hacked by X" bannere på sitet, men derimod skjulte links eller malware. Begge af sidstenævnte er skidt på et sites placering i Google.

Dertil et par andre småting, så som serverens placering (jeg har sider på servere i UK der ingen ranking mistede af at blive flyttet ud fra DK, men jeg ville ikke smide siderne til en server i Japan eller Spanien), om der er ordenlig backup (et site som er nede i kort tid får en lille ridse i lakken, et site som er nede i flere dage eller uger mens man leder efter en 6 mdr. gammel backup på loftet, får mange skrammer i lakken) og slet ikke at forglemme om der er professionel og hurtig supportpersonale som straks kan rykke ind ved problemer.

Så basalt set: ja, serveren spiller en vigtig rolle i SEO. 
Selv ville jeg vægte hastighed som den vigtigste faktor. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)