Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af slutbruger support

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med at fastsætte et koncept for min virksomhed der bla. kommer til at indeholde support til slutbrugere af et bestemt stykke software.

Softwaren sælges af en række "partnere", som idag står for al support til slutbrugeren. Da de fleste partnere langt fra har nok kunder til at opretholde en fuld support funktion, tages denne tid altså fra en eller flere medarbejdere, som ikke nødvendigvis er specialister i systemet, men tilfældigvis ved telefonen.
Konceptet går så ud på at sælge denne supportfunktion så den enkelte partner "slipper" for besværet.

Spørgsmålet er hvad det skal koste, og hvordan man stykker support abbonnementer sammen. Er der nogen der har erfaring med dette?

pfh tak for hjælpen.

Madsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsen

Jeg har ikke selv den store erfaring med dette. Har dog en smule erfaring, og deltaget i lidt forskelligt. Mit bud vil være, at selv for erfarne indenfor dette område, vil det være umuligt at prissætte det ud fra denne beskrivelse.

Jeg tror du mere skal søge efter en erfaren indenfor området, du så kan sparre med end et svar på "hvad prisen skal være?". Da dette vil afhænge af utroligt mange ting. Så mit bud er, find en sparringspartner, der sammen med dig kan gennemarbejde tingene, så I sammen kan fastsætte en pris.

Dbh

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

Ja du har nok ret - software er jo en bred ting!

Men for at fylde lidt info på - der er tale om relativ "lowend" support. Man kan sammenligne det lidt med support til brug af Umbraco eller Word - altså i det leje.

Prissættelsen er egentligt mindre relevant, det er mere forretningsmodellen, skal det være abbonnementer, kun betaling ved opkald, en mellemting eller noget helt andet.

Så input modtages stadig meget gerne.

 

mvh

Madsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsen,

Til det vil jeg sige, kig på typen af dine nuværende kunder, og hvem der vil være potentielle support kunder. Hvad er deres finansielle status, altså hvor mange penge har de at betale med. Den anden ting du kan overveje, er hvor vigtig/essentiel er softwaren for dem. Den sidste ting kunne være, hvor ofte vil en bestemt support kunde ringe. 

Hvis nu kunderne har finansielt velfunderet, softwaren er essentiel for deres virksomheder eller som privat personer, så kan du tage en god pris. Hvis de vil ringe ofte, så vil jeg foreslå abb, hvis de kun vil ringe enkelte gange, så vil dette ikke virke godt. Ofte vil en blanding af de 2 dele, være den bedste løsning. Abb´s er fede for dig, da de vil give dig fast indkomst der er til at budgettere med, men kan koste flere timer, hvis folk ringer ofte.

Det vil sige rent økonomisk for dig, vil det efter min overbevisning være bedst, at sælge nogle dyre abb´s.

Håber du kan bruge mine inputs...

Dbh Kristoffer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)