Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umbraco, UnoEuro og to sprog

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået domænet streetpatrol.com flyttet til UnoEuro. 

Jeg har installeret Umbraco og vil gerne have en version på dansk og engelsk. Jeg har fulgt videoinstruktionerne på Umbraco.com og da det ikke virker har jeg søgt efter mere info derinde.

Jeg har både forsøgt med at lave en dansk version på streetpatrol.com/dk Den danske version eksisterer ikke (Fejl 404) i alt udover første side.

Jeg læste et sted at der er nogen "Bindings" der skal sættes i IIS'en, men jeg går næsten udfra at det må være når det er med subdomæne. Det ønsker jeg ikke af to årsager:
UnoEuros support siger de ikke understøtter det.
I deMibs SEO 2.0 har jeg læst mig at det søgemaskinoptimeringsmæssigt vil være en fordel ikke at dele op i subdomæner - i det her tilfælde.

Jeg har også streetpatrol.dk, og den vil jeg helst have til at blot at være en 301 redirect til den danske side på .com domænet. 

Nogen idéer til en løsning?

Og god påske til alle :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gita Street:
Jeg har både forsøgt med at lave en dansk version på streetpatrol.com/dk Den danske version eksisterer ikke (Fejl 404) i alt udover første side.

Umbraco har ikke som standard foldere. Du skal ind i Web.config og sætte disse 2 i <appsettings>

<add key="umbracoHideTopLevelNodeFromPath" value="false" />
<add key="umbracoUseDirectoryUrls" value="true" />

På den måde så får du Umbraco til at bruge mapper som du skal bruge. Du skal så tænke på at alle urls i systemet er uden .aspx som du så skal tilføje i din xslt.

Gita Street:
Jeg har også streetpatrol.dk, og den vil jeg helst have til at blot at være en 301 redirect til den danske side på .com domænet.

hvorfor ikke have både dk og com i samme Umbraco? Det kan du jo sagtens

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, Niels.

Den første har jeg aldrig rørt ved. Nr 2 er fed til at få .aspx væk.

Ja, det kunne være fedt at køre med mere end et domæne i en umbraco-installation. Det ser pærelet ud på videoen og i instruktionerne. Jeg kunne bare ikke få det til at virke. Nu vil jeg forsøge med dit forslag :-) 

streetpatrol.dk skal blot have en 301 redirect, men jeg har andre domæner og idéer hvor det kunne være fedt at køre med flere domæner på en installation.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedest. Det virker! :-D Tusind tak! :-D

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
hvorfor ikke have både dk og com i samme Umbraco? Det kan du jo sagtens

Ja, nu hvor jeg fik dine vise ord, har jeg også lært noget og her til aften har det vist sig jeg kan køre med mere end et domæne.

Overvejer nu at lave det danske først og koncentrere mig om det i første omgang. Jeg tror på den mest fremtidssikrede løsning er at gøre tingene så brugervenlige som muligt. Det giver også pænere stier. Desuden er tillid altid det vigtigste i en forretning. I mit tilfælde vil det betyde en del at både sproget dansk og domænet er .dk.

Spamfighter.com er noget andet. Der giver det virkeligt mening at holde sig til det ene hoveddomæne. 

Så må jeg leve med at der skal linkbuildes til to domæner. Jeg brænder mest for at linkbuilde .com domænet 

Jeg ved ikke hvilken beslutning jeg ender ud med, da begge dele har sine fordele.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)