Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Usikkerheden ved valg af "Open Source" Webshop løsning?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen af closed source løsningerne har et SEO mæssigt fundament som er optimalt - så hvis du vil optimere på din webshop så skal du jo ud af de rammer som findes og det kræver friheden til det - så du kunne jo sagtens få mere ud af det end du gør nu.

Derudover kan der være en stribe andre forhold, features, skræddersyet behov m.v. i takt med at din virksomhed vokser - og som jo er blevet en realitet for en meget stor gruppe af webshop ejere - og der finder svaret i Open Source og den frihed det giver.

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for en god debat og nogle rigtig brugbare mere specifikke svar.
Jeg er nu helt sikker på det er en Open source løsnig jeg skal vælge. Jeg kan sagtens se fornuften i at lade andre stå for det "hårde" IT arbejde, men er mere bekymret for at blive låst fast end at tage fat.
Det virker ikke som om sikkerheden er noget jeg skal bekymre mig synderligt om iforhold til et lukket system og jeg er vant til forum support (ellers må jeg købe mig til det).

Lidt opfølgende spørgsmål:
1. Vi har allerede en server, men tænker mere på om hastighed og sikkerhed er besværet værd i forhold til en hosted løsning, webshoppen skal især bruges til at få fat i resten af Europa.
2. Er stadigvæk i tvivl om jeg skal vælge Magento eller prestashop. Jeg hælder som sagt til prestashop, især på grund af deres backshop og min generale forståelse af at den er lettere at gå til. Men føler og kan se i min søgen på viden om disse webshop løsninger, at Magento har et meget større bagland, support og muligheder for allerede udviklede plugins.
Vil ikke bruge tid på et mere kompliceret og mindre brugervenligt system, medmindre det giver nogle åbenlyse fordele. Ved godt Magento har flere år på bagen, men prestashop vandt webshop of the year (open source) sidste år og har efter min mening en bedre backshop.
Håber nogen af jer har noget viden eller erfaring, med disse problemstillinger.

Mvh Ole
(skrevet på mobil, så håber ikke der er for mange tastefejl)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ska du selv lave din shop eller vil du lade et andet firma ordne det for dig?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal selv stå for oprettelse af shoppen. Det eneste jeg vil bruge ekstern hjælp til, vil være evt. udvikling af moduler og måske kurser i Magento ,prestashop eller php.
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)