Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fly(g)t til Spanien

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret, at det er de mange sol timer, hav brisen osv., man skal forelske sig í, men det er ikke til at leve af.

Kommer man til Spanien i den tro, at det danske samfund har udstyret dig med alt, til at modstå alt, mister man alt i Spanien. Det er et hårdt liv, men bla. Malaga giver rig mulighed for at udnytte sin fritid til fulde hele året.

I Fuengirola kan man stadig opspore dansk mad eller nordiske tilbud og i Mijas åbnede der en engelsk supermarked, med gode lave priser. Dertil kommer der Aldi, Lidl og diverse andre hypermarkeder som tilbyder andet end spansk mad og livsstil. Restauranter findes der fra alle nationer og kører man forbi Mijas mod Marbella ca. 20 km kommer der en dansk tagselv bords restaurant på venstre side. Stick out tongue

Men at tage til Spanien og drive virksomhed og tro, at der er plads mellem 40 mill. indbyggere, til endnu en virksomhed, er ikke så ligetil. Spansk er uundgåeligt eller man skal udvikle et produkt til et marked, som man i forvejen behandler/servicerer.

Der er rigtig mange andre nationaliteter og spanierne er ikke særligt imødekomne overfor udlændinge. Kun når du lægger mønter i deres lomme. Det har noget med det mindreværd de stadig føler overfor udlændinge, som måske ønsker at ændre noget i deres livsstil. Tro mig! Jeg er selv derfra.

Den nye regering, som måske kommer, har selv startet det styrt, som findes i dag. Det var ikke Zapatero! -  og kommer de tilbage, tror jeg det bliver med en "kartoffelkur" i lommen, for at rette op på gammel skade. Zapatero ville aldrig havde kunnet ændre på usikre bølge, som han overtog.

Men det er politik og tænker, at det måske vil være en ide, at vente og se hvad valget bliver og derefter tage stilling til España, som levested.

Antonio

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Barske spanske nyheder:

 

Hver femte sulter i Malaga provinsen

Det er skræmmende tal, der kommer her: To ud af ti indbyggere i Málaga lever under fattigdomsgrænsen.


Mere end 20 procent af indbyggerne i Málaga Provinsen - svarende til 332.000 personer - lever i fattigdom. Det viser en undersøgelse foretaget af Fundación Foessa.

 

Hver fjerde ung uden job

Værst ramt er børnefamilier og unge. Hos 16 procent af alle husstande i Málaga er alle familiemedlemmer ramt af arbejdsløshed, og uhyggelige 24 procent af alle unge under 25 år har absolut ingen indtægt.

 
Hos 46 procent af de familier, der er hårdest ramt af fattigdom, er der tale om decideret fejlernæring, som fører til kraftig over- eller undervægt, og 24 procent af familierne har været udsat for 'psykisk-terror', hvor der har været brug for professionel hjælp.

 
I 44 procent af de registrerede fattigdoms-tilfælde er der tale om enlige, hvoraf de 89 procent aldrig har afsluttet en uddannelse.

 

De diskussioner om problemerne i den danske andedam er vel ganske små sammenlignet med livet her på Costa del Sol.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:
Hvis jeg skal gøre det tydeligere så må det være at sikkerhedsnettet i Spanien er meget grovmasket. Det er ikke for tryghedsnarkomaner at vove sig udenfor Danmarks grænser.

 

Jeg tror ikke det kun er i det Spanske, jeg bor i Litauen, og der er sikkerhedsnettet med så store masker at en elefant ville gå igennem..:-)

Der er da offentligt sygehus, men men du skal selv betale for alle de ting der kommer ud over lægens hænder, en pension er ca kr. 1100.- om mdr. og alt er på den måde, men når man kommer som Dansker syntes jeg landet er fantastisk og der er så mange muligheder til ingen penge..

Men den spanske sol ville være dejlig..:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle Jer som bor i Spanien eller påtænker at flytte til Spanien, så er der løbende flere nyheder hvis I melder Jer ind i gruppen DANSKERE I SPANIEN,

http://www.amino.dk/groups/danskere_i_spanien/default.aspx

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Løbende .... er da vist et noget overdrevet ord :-)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Løbende .... er da vist et noget overdrevet ord :-)

Overdrivelse fremmer forståelsen, men du har ret Per, det er ikke hver dag man ser en spanioler der løber.

Hav en god dag

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Prøver lige lykken ved at svare på dette indlæg..ville have skrevet til dig Pb men kunne ikke lige se hvordan.

Du nævner at du bruger en programør "dernede" i Spanien.. hvad koster en sådan i Spanien??

mvh.

Thomas

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal regne med at en programmør koster i området 1400-1700 Euro per måned ex. sociale udgifter

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)