Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie handel

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsll

Hvis jeg var dig ville jeg finde en billig internetbroker, fx Saxo eller Nordnet. Det ville jeg fordi mulighederne for at handle er meget større: Du kan afprøve forskellige ordretyper, handle odd-lots (små ordrer, der går igennem med det samme(!)) og udvalget af aktier er meget større, fx kan du handle US-aktier live om aftenen. Alt dette vil gøre at du finder det mere spændende og meget mere tilgængeligt end via de stive handelssystemer bankerne vælger at tilbyde deres kunder (de vil rigtig gerne ha' kunderne til at købe investesteringsforeningsbeviser, for her tjener bankerne mest).

Fordi muligheden er der med små ordrer vil jeg faktisk anbefale, at du handler med rigtige penge i starten. Jeg ved godt alle prædiker paper-trading "indtil man forstår mekanismerne", osv. Problemet er, at når du ikke har rigtige penge på spil er du ikke 100% engageret - derved lærer du heller ikke optimalt af dine fejl. Du lærer først når du har tabt, og det gør lidt ondt. Og jo før, jo bedre. Så hellere at det gør ondt med små penge end med store. For det kommer til at gøre ondt på et tidspunkt...men start ud med små beløb, lær handelsplatformen at kende, handl aktivt i starten (og ja, det koster lidt ekstra i kurtage, men investeringen heri vil spare dig for dyre fejl senere).

Efter nogle måneder må du så afgøre hvilken type trader du vil være - men det tager vi til den tid..;)

Held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg startede også i sin tid med at handle aktier i mit fars navn da jeg var 14 år. Men skal lige starte med at sige, at hvis du taber, eller laver fejl ved en handel, så er det din mor der hæfter sig ved tabet!

 

Det jeg gjorde var at min far åbnede et depot i sin bank, også kunne jeg handle aktier på hans netbank derhjemme på computeren :)

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 14 år, og jeg har lige gjort (2 dage siden;)) sådan her:

Jeg fandt en investeringsforening (i dette tilfælde bankinvest), så fandt jeg de aktier jeg ville købe og gik ned til den bank hvor jeg har mine penge. Så sagde jeg at jeg gerne ville købe 10000 kr aktier i denne gruppe inde på BankInvest. Så satte jeg min underskrift to steder og så var det gjort. 

Det er slet ikke så svært ;-)

Mvh Frederik

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)