Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg finansering til start af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Jeg er en 18 årig iværksætter som efterhånden er nået så langt planlægningen af et kommende firma, at jeg nu søger efte informationer om hvordan man kan få et tilskud/finansering til start af virksomheden.

Virksomhedens beskæftigelse er hosting heriblandt:

- Hosting af VPS, GameServere og dedikerede servere samt Colocation.

- Udveksling af trafik med andre trafikudbydere.

Jeg har arbejdet for at få en knaldgo' løsning i hus med både internetudbyder og datacenter. Vi taler om et fast beløb på 9000 kr. i kvartalet + strøm som jeg ikke regner med vil overstige 2000 kr. pr. kvartal. Udover det vil jeg regne med at der i starten skal bruges maks. 10000 kr. på serverudstyr til driften. Her skal det bl.a. nævnes at det er eksl. moms.

Jeg har været på et kursus ved min skole om iværksætteri og der foreslog læreren at det ville være en god ide at tage en snak med min bank om mulighed for et evt. lån. Jeg har bare aldrig været så glad for at bruge penge som i princippet ikke er mine, hvis i forstår. :-)

Derfor vil jeg gerne høre hvilke andre muligheder der kunne være for at få noget startfinansering. :-) Tak på forhånd!

Mvh Christoffer

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er 18 så ville jeg nok arbejde knaldhårdt gennem sommerferien hvis du ikke er villig til at låne dem - der begrænset med andre muligheder medmindre du finder dig en partner umiddelbart .. Smile

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Er bankerne meget tilbageholdende i den sammenæng? Jeg kan nok godt skaffe dem selv hvis det skulle være sådan, men ville det ikke resultere i et tab hvis jeg skulle trække de penge ud af firmaet igen mht. Skat? :)
Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Anyone?
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:
Er bankerne meget tilbageholdende i den sammenæng? Jeg kan nok godt skaffe dem selv hvis det skulle være sådan, men ville det ikke resultere i et tab hvis jeg skulle trække de penge ud af firmaet igen mht. Skat? :)

Hvis du låner 10.000 kr af banken eller du selv tjener dem og indskyder dem i firmaet, vil ikke udløse skat når du trækker dem ud igen.

Hvis det kun drejer sig om 10.000 kr og du ikke gider låne dem, så vil jeg arbejde igennem i sommerferien og så har du hurtigt tjent 10.000 kr.

Hvis du får en partner ind og han skal betale, ja så er det jo igen ikke dine penge du bruger og er jo det samme som at låne dem i banken. Derfor må din eneste løsning være, at arbejde igennem i ferien.

Staten giver ikke bare penge væk til opstart af virksomheder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)