Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direkte kopiering af webshop?

Side 4 ud af 9 (82 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

I så fald vil jeg absolut give dig ret i, at det er noget svineri. Hvis hun har designet det for dig, har du i princippet rettighederne over designet, vil jeg mene. Men det afhænger jo af den aftale I har lavet.

"Desværre" er de ikke helt så ens, at man direkte kan sige at det er en kopi. Men der er ingen tvivl om, at hun kan have sparet meget arbejde, hvis hun har brugt din shop som "skabelon"

Det kan dog også være, at de bare er bygget over samme template.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine: Det du siger er at xxx har lavet et design til din Magento webshop og derefter brugt størstedelen til sin egen Magento webshop?

Jeg har valgt at fjerne dele af dette indlæg. Jeg har dermed ikke anerkendt at være forpligtet hertil, ligesom jeg ikke har taget stilling til, om indlægget indeholder injurier eller ej.
Jeg forbeholder mig at lade indlægget vise igen, hvis nogen direkte til mig kan godtgøre, at den påstand, der er anført i indlægget er sand. Men generelt er Amino et forum, hvor man holder en fri men respektfuld tone, hvorfor jeg altid forbeholder mig retten – men således ikke en forpligtelse - til at fjerne indlæg, som jeg ikke mener er i overensstemmelse med “god Amino tone”.

Dbh Martin
(Viceværten)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have studeret begge sider nærmere, må jeg da indrømme, at de ligner utrolig meget hinanden.

Ser ud til personen bare har rettet lidt i nogle ord, og flyttet rundt på få ting, lidt sørgeligt, hvis hun har kopieret din side, fuldstændig.

Men kan du overhovedet gøre noget ved det?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine Vestergaard:

Forstår bare ikke man har samvittighed til at lave samme side som konkurrenten.

jeg har som sagt også selv fundet inspiration, men meget fra mange udenlandske sites og mange forskellige.

Du betragter ikke udlandske webshops som en konkurrent?

Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

 

Ingen tvivl om at de 2 shops ligner hinanden meget, især på varekort. Du skal dog nok først gøre op med dig selv, hvad du vil have ud af at gøre noget ved det. Shoppen kan næppe tvinges til at lave det om og det er sgu nok for surt at bruge 10-15.000,- på at få en advokat til at skrive til dem frem og tilbage et par gange uden af få noget ud af det. Jeg tror du skal glemme det, evt. se hvad du kan bruge det til. Som Webshop ejer, vil jeg opfordre dig til at se på de ting som de har lavet bedre end du har, sorry to say. 

Jeg synes at du skal få flyttet din "læg i kurv" knap op over beskrivelse, så man kan se den på skærmen, uden at skulle scrolle ned. Synes også at scroll funktionen inden på siden (dobbelt scroll) er forfærdelig irriterende (måske bare mig) 

God arbejdslyst.

 

/ Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan godt være at det skyldes en template som flere er inde på her, og ikke at der er stjålet direkte fra dig.

Men derudover vil jeg lige kommentere, at du har valgt en designer, som såvidt jeg kan se primært nævner større brands og virksomheder i sin portefølge: xxx

Her vil det ikke være unormalt at gå for minimum 800 kr. pr. time, og hvis det er samme timepris er gældende for dit projekt, giver det: kr. 12000 / 800 =  15 timers designtimer.

7 af timerne er sikkert gået til diverse kommunikation frem og tilbage, og så er der 8 timer til reelt design af en hel webshop. Så er det nok begrænset hvor meget tid din designer kan/vil give det, og deraf resultatet.

Jeg ved ikke om det er sådan din designer tænker eller udregner sine priser, men det er meget muligt at det er sådanne tanker der ligger bag fra din designer, hvilket i mit hovede også er ganske fair. (sålænge man er åben omkring det).

Det jeg egentlig bare lige prøver her er at sætte i perspektiv at 12000 kr brugt på en designer til en webshop, meget hurtigt kan komme til kort og er i den billige ende, og deraf også bør være et tilsvarende forventningsniveau.

Under alle omstændigheder synes jeg dog du bør tage snakken med din designer åbent omkring hvordan du føler omkring dette, så vedkommende har mulighed for at komme med respons derpå, og du så selv samtidig får mulighed for at afgive en konstruktiv kritik til designeren.

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil egentligt også gerne sige at jeg har set et design der minder meget om det der er på de nu 3 sider mange gange før på alle mulige shops (overdrivelse fremmer forståelsen)

 

der er nok ikke meget andet at gøre end at have bedre varer og bedre kundeservice :)

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine Vestergaard:

Hej Alle,

 

Har desværre fundet ud af, at det er min egen designer jeg har betalt dyrt for at lave det design jeg har givet et oplæg til, som ejer siden.

Ved godt at hun har rettighederne over designet, men synes det er en uprofessionelt måde at behandle ens kunder på.

Så det kan jeg jo ikke gøre yderligere ved på nogen måde.

Mvh Stine

 

Det er godtnok dårlig stil.... Har hun igennem dit arbejde med dig fået adgang til de forskellige leverandøre af tøjet eller lært andre forretningshemmeligheder? Det er jo virkelig ikke noget man kan byde en kunde. 

Hun arbejder for xxx. Er det igennem dem du har hyret hende eller er det igennem hende selv? Jeg ville klage til xxx hvis det var muligt. 

Det er en tro kopi hendes side. Men du får nok ikke meget ud af advokater osv. Det er bedre at komme videre og lære af det til næste gang... Få et stykke papir på det er dit design og hun ikke selv må benytte noget af det eller dele af det til andre opgaver. 

Derudover ville jeg hurtigst muligt få lavet et nyt design. Sig til hvis jeg skal hjælpe. 

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Falentin Olesen:
Derudover ville jeg hurtigst muligt få lavet et nyt design. Sig til hvis jeg skal hjælpe. 

Hvorfor få lavet et nyt design, hvis man er meget glad for det man har og det fungerer ?

Jeg mener, man kan jo ikke bare bruge penge og tid på at lave sit design om hver gang der kommer noget der ligner (og det vil der ALTID gøre). Det handler om at gøre et unikt og positivt indtryk hos kunderne (og derigennem skabe salg), så de husker dig og dit brand positivt.

Jeg ville nok fokusere mere på at skabe mig en unik identitet igennem logoet (som også senere er nemmere at påråbe sig ejerskab over grafikken til rent designmæssigt), og herudover eventuelle identitetsfarver. Derfra og resten af vejen er alle de alm. dyder såsom gode priser, kvalitetsprodukter, god kundeservice, funktionel og brugervenlig webshop osv., hvor man har masser af muligheder for at skille sig positivt ud fra mængden.

Side 4 ud af 9 (82 indlæg)