Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af domæner

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu håber jeg at nogle af jer kloge IT-hoveder kan hjælpe mig, da mange af jer sikkert har meget mere erfaring med dette, end jeg. Smile

Situationen:

Jeg sidder pt. med 3 domæner på et webhotel, som ikke tillader mig ftp-adgang, eller at tage backup af min nuværende hjemmeside dvs. jeg kan ikke få adgang til noget som helst. 2 af domænerne "redirect'er" til det tredje.

Nu er jeg så interesseret i at oprette en helt ny hjemmeside på et andet webhotel, men spørgsmålet er hvordan jeg klarer den nemmest, uden at lade den "gamle" side gå midlertidigt offline.

Egen idé:

Min teori er, at flytte det ene af domæner til det nye webhotel, og bygge den nye side op omkring dette. Og efterfølgende flytte de sidste 2 domæner når den nye side er online.

Kan dette lade sig gøre, eller er der en anden mere hensigtsmæssig løsning? Hvis I har andre idéer, så sig endelig til. Jeg er lutter øren.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er .dk domæner, så kan du blot oprette et webhotel hos en ny udbyder, og vente med at bekræfte redelegeringen fra DK-Hostmaster. Jeg mener, at det blot skal ske inden for 14 dage eller 3 uger, så i den tid kan du jo bygge hjemmesiden op hos den nye udbyder og så bekræfte redelegeringen.

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige tjekket, det er 14 dage redelegeringen kan vente.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hos os får du ved bestilling af nye webhoteller en midlertidig URL. Via denne kan du tilgå dit nye webhotel hos os. Dermed kan du vente med at flytte dit domænenavn, indtil du er klar med siden på dit nye webhotel.

Så kan du i en uge, måned eller hvor længe du har brug for det, køre parallelt, således at dit domæne kører på dit gamle webhotel, mens du på dit nye webhotel opbygger din side. Når du er færdig, flytter du bare domænet (det kan vi hjælpe med, om nødvendigt), og så skulle det hele spille! :-)

Skriv endelig hvis du har nogen spørgsmål.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:
Hos os får du ved bestilling af nye webhoteller en midlertidig URL. Via denne kan du tilgå dit nye webhotel hos os. Dermed kan du vente med at flytte dit domænenavn, indtil du er klar med siden på dit nye webhotel.

 

Præcis ! De fleste udbydere, sætter bare dit domæne til flytning, men der sker ingenting før du selv godkender det (dk-domæner).. Og så kan du som Anders siger bare bruge den midlertidige URL.. :)

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, 

Håber det er ok at jeg smider et (forhåbentligt relevant) spørgsmål ind i din tråd

Jeg har flere gange læst at Google "nulstiller" ens alder når man flytter domæner (eller skifter ejer). Altså at hvis du er heldig og købe et domæne der har været online i 10 år, og så lader det overføre til dit navn, så er det det samme som at have købt et nyt domæne. Jeg er klar over at links og så meget andet selvfølgelig stadig har kæmpe værdi - men den faktor omkring alderen på ens domæne bliver nulstillet. Er der nogen der ved om det er rigtigt?

Jeg ved ikke hvor længe dine domæner har været online - og det kan også være at du er nødt til at flytte dem uanset hvad, men det er vel altid rart at vide hvad risikoen er. 

Vi står i en situation hvor vi overvejer at samle alle vores DK-hostmaster-domæner under ét navn (de ligger idag - af flere årsager - under 5 forskellige konti) - men er nervøse for om det potentielt kan skade vores positioner i Google. 

Mvh

Nina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)