Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress Udfordring! - Hvordan klarer jeg denne her?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Står med lidt af en udfordring, synes jeg selv.

Jeg har Wordpress bloggen www.emma-watson-fans.net, som har over 1.000 blog indlæg og en del indgående links.

Den tidligere ejer har ikke sørget for at lave søgemaskine venlige links til bloggen, så de hedder alle noget med f.eks: www.emma-watson-fans.net/?p=1992.


Spørgsmålet:
Hvordan får jeg nemmest lavet alle URL's om til søgemaskine venlige links, og samtidig får lavet redirects fra de gamle URL's til de nye søgemaskine venlige URL's?

Husk på der er over 1000 indlæg, så at gøre det manuelt vil jeg opnå at få gjort selv.

Tænker selv at jeg:
1. Først skal bruge et plug-in som automatisk tager blogtitlen på alle indlæg og sætter den ind som URL. F.eks hvis jeg kalder et indlæg for "emma on trip" så bliver det til: www.emma-watson-fans.net/emma-on-trip.
(Nogen som kender et sådan plug in?)

2. Skal derefter bruge et plug-in som automatisk laver redirects på alle blog indlæg fra de gamle URL's ("/?p=") til de nye søgemaskine venlige som lige er lavet.
(Nogen som kender et sådan plug-in?)

Hvis du e.v.t har forslag til en anden metode til at gøre det på, lytter jeg meget gerne. Smile

På forhånd tak
Jean

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har tidligere gjort følgende.

  1. lavede en liste over alle indlæg i en csv fil. Title & Url informationer.
  2. fjerne speciel tegn i titlerne og erstat mellemrum med -
  3. satte gammel & ny url ind i en notesblok og sørgede for at det så ud som det skulle med redirect komandoen(redirect 301 /old/old.htm http://www.you.com/new.htm)
  4. kopieret det ind i min htaccess fil.

jeg har lige hentet alle dine titler og kan det passe du har 1040 indlæg?

redirect 301 /old/old.htm http://www.you.com/new.htm
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bruun Media

Tak for dit svar.

Det passer på en prik med 1040 indlæg. Det bliver sevfølgelig meget nemmere når alle indlæg står i en fil, men jeg skal stadig omskrive alle indlæg selv hvis det er korrekt forstået?

Kan man hente både alle titler og URL's til, så de står sammen, så man kan ses hvilken URL der passer til hvilken titel?

 

 

 

 

Kan jeg både hente alle URL's og de titler som passer til så de oven i købet st

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

giv mig lige 10min.. jeg er faktisk lige ved at se hvor let/slemt det er i dit tilfælde. Der er en del speciele tegn i titlerne som du helt ville være uden i linkstrukturen..


Men jeg vender lige tilbag eom 10min :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det lyder super.

 

Tusind tak!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

misel:

Ok, det lyder super.

 

Tusind tak!

Det ser ud til jeg kan lave den komplette liste til dig som du kan smide ind i htaccess filen, dog er jeg lige ved at tjekke med alle de speciel tegn, om det bliver lavet rigtigt. :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Aj tak ska du ha. :-)

Hvis du hjælper mig med dette, hvad skal du ha' for det?

Ska nok selv smide den ind i htaccess filen.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

misel:

Aj tak ska du ha. :-)

Hvis du hjælper mig med dette, hvad skal du ha' for det?

Ska nok selv smide den ind i htaccess filen.

Jeg har en liste komplet liste nu. Jeg har ikke gjort noget ved speciel tegn, da det var ret omfattende for mig at tjekke igennem, men Wordpress retter for det meste specieltegn ved at fjerne den helt eller erstatte dem med læsbare tegn.

Jeg sender listen hvis du lige oplyser din email :) Det er sat op til at du bare skal kopiere det direkte ind i htaccess.

jeg har lavede indlæggene på et test domæne jeg har, for at sikre mig at wordpress læser specieltegn rigtigt, så det burde være 99,999999% fejlsikret.

 

Kan eventuelt anbefale dig at når du ændre permalinks, lige lave stikprøver for en sikkerhedsskyld, men der burde ikke være noget når jeg har lavet en tro kopi af dine indlægs titler på en fresh wordpress installation.

Og du må selv vurdere hvad du syntes arbejdet er værd, tak det er også tilstrækkeligt :) Håber det kan bruges og virker :)

:)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Sender dig lige en PM.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)