Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder "anparters indre værdi" ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og ser på et stiftelsesdokument for et aps og kan se, at der (løst citeret) står, at "i tilfælde af dødsfald hos en eller flere anpartshavere, kan de tilbageværende anpartshavere købe afdødes anparter til INDRE VÆRDI".

Hvad betyder "indre værdi" i denne sammenhæng? :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indre værdi er = egenkapitalen.

Så hvis der er egenkapital for 1 mio. i et ApS, så kan anparterne købes for 1 mio. - der bliver altså ikke medregnet goodwill mv.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, ok, jeg tænkte om det var ment som den ....... kan man sige "pålydende" værdi? Altså sådan at anparter for eks. 40.000 kr. ville kunne købes for 40.000 kr. uanset egenkapital osv.

Hvad ville man så kalde dét, hvis man køber anparterne til dén værdi - og findes der noget modsat "indre værdi" (og hvad er det i så fald) ?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man taler om aktier a nominelt DKK. Når man taler om et nominelt beløb ifht. aktier betyder det, at det er de DKK aktiekapital som hver aktie repræsenterer.

Eksempelvis:

Et anpartsselskab med en anpartskapital på 125.000 og 1.000 aktier udestående. Her vil hver aktie have en nominel værdi på 1.250. Også selvom selskabets egenkapital er 10 millioner pga. opsparet overskud.

 

Når der omtales at der eksempelvis udbetales et udbytteprocent per pålydende, så er det ud fra den nominelle værdi.

 

Håber ikke det er helt sort!

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)