Hejsa Amino'r! Jeg skal igang med at lave en lille adwords kampagne til en VVS installatør i midtjylland og har ikke prøvet at lave en adwordskampagne der sælger ydelser før. Jeg går ud fra landingpage skal være lidt anderledes i forhold til en produktside. (tlf nummer, billede af ejer, lokation, åbningstider) burde jo egenlig være det første kunden ser ? altså alle de vigtige kontaktoplysninger Ville det være klogt at smide tlf nummeret i selve annoncen ? Er der nogle typiske minusord man skal være ude efter når man sælger ydelser? feks. køb, brugt, leje osv. Har i evt forslag til nogle gode søgeord / sætning er jeg meget åben for forslag.
Ser frem til at høre fra jer! Mvh Kim Raufort
|
Hej Kim.
Forsøg at kravle ind i hovederne på de mennesker, som er på jagt efter VVS installatørens ydelser :o) - så er det nemmere at lave gode Adwords kampagner.
Uden at vide præcist, hvordan jyder fungerer, så er nogle af de primære informationsbehov efter klikket formodentlig følgende (naturligvis lidt afhængig af, hvilke typer af VVS ydelser som tilbydes):
Pris (hva' koster det?)
Erfaring/professionalisme (kan jeg være sikker på, at arbejdet bliver lavet ordentligt?)
Placering (gider de overhovedet køre ud til mig?)
Service (kan jeg få et gratis uforpligtende tilbud?)
Kontaktoplysninger (hvordan kommer jeg videre?)
Som annoncør for en fysisk ydelse, så bør du desuden anvende Adwords' funktion til målretning af annoncer efter geografi, så er du rimelig (men ikke helt) sikker på, at annoncerne bliver vist indenfor kørestand af din lokale blikkenslager.
Og husk så at smide rigeligt med søgeord ind - gerne eksakte (med []), fx. [installation af wc] og ikke bare "installation af wc" (da sidstnævnte også vil give dig visninger til folk, som søger efter guide til installation af wc).
I relation til dit spørgsmål omkring telefonnummeret. Jeg tror umiddelbart, at langt de fleste VVS-kunder ønsker mere informationen om annoncøren, inden der ringes. Personligt ville jeg derfor bruge spaltepladsen til noget andet og gemme telefonnummeret til din landing page.
Mvh Troels Kjems.