Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

markedsførringsloven 1 og 18 og en del mere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har et ?  jeg håber i kan hjælpe mig med

har i dag modtage et brev fra en advokat om af 'omkrin de mener  af selskabs navne oliver butik

og net navne  www.oliversbutik. ligger for tæt på ders navn  ved edenlig ikke om jeg må skrive ders navn  her men skal vi sige det har oliver tilfælles ellers er det noget helt andet bag efter viste ikke ders firma fantes  og jo det er lidt af samme art vare der sælges 

men kan de kræve af  få os til af holde op med af bruge navne  eller stoppe med af sælge de prudukter de også sælger sammen art af  / ikke sammen mærke

ikke jeg det miste har tænkt mig af skriv under på ders papir men hvad har de edenlig af rettigheder

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne give dig et mere præcist svar har jeg brug for flere oplysninger end du kan give her.

Men grundlæggende:

Det kræver, at din modparts forretningskendetegn har et vist "særpræg" for at være beskyttet efter § 18 i markedsføringsloven. Helt almindelige betegnelser, hvilket navne kan være i nogle sammenhænge, kan ikke beskyttes.

Men du skal også vide, at fx "oliver" kan være beskyttet efter omstændighederne, fx hvis det er blevet kendt over en længere periode.

Endeligt:

Hvis du selv hedder Oliver giver det dig naturligvis en udvidet ret til at bruge navnet. Se fx om Galleri-Lego sagen her hvor Louise Lego fik ret til at bruge sit eget navn (og dermed også virksomhedens Legos navn).

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret de har skrevet en masse ander paragrafter som jeg inte forstod af

det er min søn på 3 år butiken er opkalt efter furniture er ders andet navn men kan nu ikke lige se  det som ens men kan da se på ders hjemmeside af de  bla også sælger børne møbler

men syne bare det vilt af få sådan et brev fra en advokt  skriv unden på papir her og stop med af sælg samme vare grupper som os

men der vel ikke meget andet  af gøre ind af finden en advokat og få sat alt mulig i gang bare lidt vild for et lille enkelmands firma

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)