Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. publicering af udtalelse på hjemmeside(Må man det?)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg  er lidt i tvivl om det er lovligt at lægge udtalelserne, man har fået i forbindelse med afgangsbeviser og job, ud på mit portfolio.

Disse udtalelser er relevante til mit portfolio, derfor vil jeg gerne vide lovgivningen for disse.
Jeg spørger netop fordi der i disse udtalelser er underskrifter af direktøren af det pågældende firma. Og må det lægges i mit portfolio som en PDF der han downloades?

 

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian

Godt spørgsmål.

Her er mine første indskydelser.

En juridisk vinkel: Hvis der er personfølsomme oplysninger kan det kræve samtykke fra de nævnte. Det tvivler jeg på, at der er i de fleste anbefalinger. 

Derudover har personen, der har skrevet anbefalingen, i teorien ophavsret til anbefalingen. Men når jeg siger i teorien er det fordi man nok kan indfortolke et (stiltiende) samtykke til, at du må bruge anbefalingen i din jobsøgning, foretage kopier mv. Man kunne så sige, at offentliggørelse online i en portefolio er en del af din jobsøgning.

Men: Spørg for en god ordens skyld dem, der har skrevet dig anbefalinger. Jeg kunne ikke forestille mig, at de kunne have noget imod offentliggørelse.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Mange tak for dit hurtige svar! Man må jo forvente at de der skriver under ved, at der kan komme kopier ud af udtalelsen. Men jeg vil rette min henvendelse til personerne, så jeg kan være helt sikker.  


Endnu engang, tak for svar!  Yes

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)