Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kriminalregistret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

Er der nogen der kan forklare mig lidt om reglerne omkring Kriminalregistret?
Er der mulighed for at få adgang? Hvad gør biludlejere for eksempel hvis de vil tjekke en lejer? Hvad med arbejdsgivere? Foregår det manuelt?

Jeg læste at SKAT havde overtaget Motorregistret og arbejdede på et system der gjorde det muligt at få adgang online. Findes noget lignede for Kriminalregistret?

På forhånd tak :)

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Det tvivler jeg meget stærkt på - man som privatperson eller virksomhed kan få adgang til. Det er dybt fortrolige oplysninger, som der er en helt klar procedure for at få udleveret - her tænker jeg bare på din egen straffeattest og udlevering af denne.

Men du kan da ringe til politiet (33 14 14 48) og spørge jeg er sikker på de kan svare dig.

 - Kasper

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Kasper

Det var også min stærke fornemmelse, men jeg kan ikke lade vær at undre mig over ved eksempelvis en biludlejer gør? Har de ikke mulighed for at tjekke lejer for tidligere skader, drukkørsel og så videre? Eller underskriver man måske bare tro & love erklæring?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan ikke få adgang til den type oplysninger, du efterspørger. Arbejdsgivere kan efterspørge en straffeattest, som medarbejderen selv kan hente hos politiet. Biludlejere må efterspørge et kørekort, og kan forlange depositum, og det er så det.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Strømgren:

Tak for svaret Kasper

Det var også min stærke fornemmelse, men jeg kan ikke lade vær at undre mig over ved eksempelvis en biludlejer gør? Har de ikke mulighed for at tjekke lejer for tidligere skader, drukkørsel og så videre? Eller underskriver man måske bare tro & love erklæring?

Hej Casper

De har jo en erhvervsforsikring, som dækker deres biler ved udlejning.

Mht. Drukkørsel osv. så sætter de deres lid til at politiet gør deres arbejde. Den eneste måde hvorpå du kan tjekke KR om en person er hvis personen selv skrive under/ henter et udtræk til dig.

Biludlejere tjekker ikke noget - de tjekker du har et kørekort/ at du er den du er.

 - Kasper

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene Kasper og Kirsten :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)