Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææælp... Programmeringsinformationer ØNSKES!!!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:

Hej Mick,

Først tak for din mail, dette tager jeg som en ros til mit arbejde når der specifikt bliver spurgt ind til min mening.

Jeg har læst din tråd igennem og jeg vil her give min holdning til hvordan du kan få nogle bedre og mere specifikke svar.

Når det drejer sig om udvikling så er der ofte 100 eller 1000 veje til det samme mål. Ikke alle veje er lige gode og ligeledes koster hver vej heller ikke det samme.

Et eksempel fra en anden verden: "Jeg vil gerne have en chokolade kage".
Jeg laver derfor en søgning på en tilfældig opskrift side på nettet og får følgende svar:

Resultat ved søgning efter "chokoladekage" 274 opskrifter fundet

Altså der er 274 måder at lave min chokolade kage. Det er helt sikker at jeg kan lide en af kagerne, men der er sikker også mange jeg ikke kan lide. Samtidigt koster de mange chokoladekager helt sikkert heller ikke det samme.

Med denne forklaring er det jeg egentlig gerne vil frem til, at hvis du ønsker en specifik "chokoladekage" så skal du give kokken en opskrift.

I programmeringsverdenen hedder en sådan opskrift en kravspecifikation. De krav der står opstillet i denne specifikation SKAL programmøren leve op til - hvilket sikre dig mod at blive snydt i den anden ende.
Samtidigt giver denne specifikation programmøren et meget bedre udgangspunkt for at give dig en realistisk pris.

I en kravspecifikation skal du beskrive sidens funktioner OG hvordan de nøjagtig skal fungere. F.eks. hvis der er en søgefunktion beskriver du hvordan resultaterne opstilles og om man skal kunne klikke sig videre ind på dem osv.

En kravspecifikation giver dig ligeledes overblik over dit projekt, hvilket gør du kan prioritere i funktionerne og derved opstille dine krav i faser (milestones).

Håber det hjælper dig.

Med venlig hilsen
Sven Philipsen

 

Hej Sven

Tak for dit svar og jeg er rigtig glad at du ville deltage med din viden.

Mick

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mick,

Som jeg også svarede på din email, vil jeg da også gerne dele et par råd med resten af Amino'erne. Det er faktisk meget interessant emne, og jeg har også set det et par gange herovre i forbindelse med nogle folk jeg har mødt fra StartUp Chile, hvor ikke-tekniske personer forsøger sig med et startup hvor "hovedproduktet" er teknisk. En ting der går igen for alle (og som vi også selv har haft nogle problemer med i forbindelse med vores egen opstart i Peru): Det er utrolig svært at finde en god leverandør, specielt når man er i opstarts fasen. Der er ikke det store budget at rode med, og firmaet som leverer din tekniske del har sjældent samme brændende passion som dig.

 

Mit primære råd vil være at få en teknisk projektleder ombord. Det behøver ikke nødvendigvis være en programmør som skal lave al arbejdet (dette siger de fleste, inklusive undertegnede, som regel nej til) men tværtimod en person som forstår og har samme passion for projektet som dig, og som kan lede den tekniske udvikling.

Hvis du som partner kan lægge din del af tid, promovering og investering i projektet, vil det med en teknisk partner være meget lettere at finde en leverandør til din tekniske backend.

En anden ting kunne også være at samarbejde med et udviklings-firma, og udover at betale dem, indarbejde en aftale om at de tager en andel af ejerskab i dit projekt. På den måde vil du højest sandsynligt kunne få en moden teknisk partner (i form af et udviklings-firma), som nu også har et incentiv til at udvikle den bedste løsning til dit projekt. Dette er hvad en af de virksomheder jeg har mødt fra StartUp Chile har gjort; de var ikke selv af teknisk baggrund, men gav en lille del af firmaet væk mod at få billigere udvikling af deres system og en solid udviklings-partner.

 

Pris-klasse af systemet kan jeg ikke udtale mig om. Som jeg også skrev til dig, vil jeg råde dig til at lave en detaljeret kravspecifikation, som også tidligere nævnt i tråden. Dette er absolut nødvendigt for at programmører og forskellige firmaer kan give dig et realistisk tilbud. Hvis du ikke har hver eneste lille detalje skrevet ned, vil du (som du selv oplever) modtage bud lige fra 100 kroner og en ramme øl, til 150.000 prisklassen. Hvis du ovenikøbet kan lave nogle wireframes af siden, vil du både hjælpe dig selv og eventuelle udvikler.

 

Håber det kunne bruges.

Mange hilsner fra Santiago de Chile

Christian Jessen

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Jessen:

Hej Mick,

Som jeg også svarede på din email, vil jeg da også gerne dele et par råd med resten af Amino'erne. Det er faktisk meget interessant emne, og jeg har også set det et par gange herovre i forbindelse med nogle folk jeg har mødt fra StartUp Chile, hvor ikke-tekniske personer forsøger sig med et startup hvor "hovedproduktet" er teknisk. En ting der går igen for alle (og som vi også selv har haft nogle problemer med i forbindelse med vores egen opstart i Peru): Det er utrolig svært at finde en god leverandør, specielt når man er i opstarts fasen. Der er ikke det store budget at rode med, og firmaet som leverer din tekniske del har sjældent samme brændende passion som dig.

 

Mit primære råd vil være at få en teknisk projektleder ombord. Det behøver ikke nødvendigvis være en programmør som skal lave al arbejdet (dette siger de fleste, inklusive undertegnede, som regel nej til) men tværtimod en person som forstår og har samme passion for projektet som dig, og som kan lede den tekniske udvikling.

Hvis du som partner kan lægge din del af tid, promovering og investering i projektet, vil det med en teknisk partner være meget lettere at finde en leverandør til din tekniske backend.

En anden ting kunne også være at samarbejde med et udviklings-firma, og udover at betale dem, indarbejde en aftale om at de tager en andel af ejerskab i dit projekt. På den måde vil du højest sandsynligt kunne få en moden teknisk partner (i form af et udviklings-firma), som nu også har et incentiv til at udvikle den bedste løsning til dit projekt. Dette er hvad en af de virksomheder jeg har mødt fra StartUp Chile har gjort; de var ikke selv af teknisk baggrund, men gav en lille del af firmaet væk mod at få billigere udvikling af deres system og en solid udviklings-partner.

 

Pris-klasse af systemet kan jeg ikke udtale mig om. Som jeg også skrev til dig, vil jeg råde dig til at lave en detaljeret kravspecifikation, som også tidligere nævnt i tråden. Dette er absolut nødvendigt for at programmører og forskellige firmaer kan give dig et realistisk tilbud. Hvis du ikke har hver eneste lille detalje skrevet ned, vil du (som du selv oplever) modtage bud lige fra 100 kroner og en ramme øl, til 150.000 prisklassen. Hvis du ovenikøbet kan lave nogle wireframes af siden, vil du både hjælpe dig selv og eventuelle udvikler.

 

Håber det kunne bruges.

Mange hilsner fra Santiago de Chile

Christian Jessen

 

Hej Christian

Super spændende indlæg og en mulighed jeg slet ikke ville have overvejet med mindre du havde bragt det på banen.

Hvor ofte er du i dk eller hvornår er du i dk, for jeg vil gerne hører mere om hvordan det kunne fungere med et samarbejde med et udviklingsfirma. Såfremt det ikke er i den nærmeste fremtid, må du gerne smide en pm med din skype oplysning, så vil jeg tillade mig at kontakte dig, når jeg er kommet mere på plads med de sidste detaljer.

Endnu en gang tak for dit bidrag.

Mvh

Mick

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mick,

Super du kunne bruge mit svar. Jeg prøver lige at se om jeg kan følge op på din email over weekenden.

Kan desværre ikke tale af egne erfaringer, omkring at samarbejde med et udviklings-firma på den måde; det er blot en ide, efter jeg hørte Entrustet havde gjort det på den måde.

Du skal nok ikke regne med at se mig i Danmark foreløbig, var der i December for første gang i halvandet år, og jeg planlægger ikke lige at tage turen igen, med mindre det er strengt nødvendigt. ;-)

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)