Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til linkbuildning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der har foreslag til relevante links til håndværkerside ?

 

vh Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Diverse "Gør det selv" sider.

Hobbysider "Se mig jeg har bygget et skur"

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Relevante links er selvfølgelig gode at få, især fordi det også kan skabe kliks til din side fra disse relevante links. Men du bør også overveje ikke at tænke så meget på relevans i forhold til de sider du får links fra, men mere tænke relevans i den kontekst de nu er i.

Tænker du sådan, findes der et hav, og jeg mener et hav af sider hvorfra du kan få links.

Hvad mener jeg så med kontekst?
Jo det jeg mener er egentlig at hvis du skriver en lille tekst hvori dine links kan være, og så laver denne tekst så den har relevans til linket. Så vil Google se at det tekst der omslutter linket har relevans for det link, og dermed får linket i sig selv også mere relevans. end hvis du bare smed et link på en hvilken som helst side.

Du kan så tage denne tekst og sætte ind på en hvilken som helst side og egentlig få et ret godt link. Jeg snakker ikke super kvalitetslinks, men jeg snakker om at åbne nogle flere døre, som vil gøre arbejdet noget nemmere. for der er virkelig millioner/milliarder af sider hvorfra du kan få links.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
KTJ-Media.dk:
Hvad mener jeg så med kontekst?
Jo det jeg mener er egentlig at hvis du skriver en lille tekst hvori dine links kan være, og så laver denne tekst så den har relevans til linket. Så vil Google se at det tekst der omslutter linket har relevans for det link, og dermed får linket i sig selv også mere relevans. end hvis du bare smed et link på en hvilken som helst side.
Du kan så tage denne tekst og sætte ind på en hvilken som helst side og egentlig få et ret godt link.
Hej Kim,
Den skal jeg lige have skåret ud: Tænker du, at jeg til f.eks. et forum om udlejning af sommerhuse kunne skrive en tekst i stil med: "Når du tager i sommerhus, så husk lige at sørge for, at der løbende bliver taget backup af din smykkewebbutik f.eks. ved at bruge eksempel.com"?
/Henrik
Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at teksten ikke nødvendigvis skal være unik for hver gang jeg gør det ?

Kan du komme med et konkret eksempel ?

vh Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan.

Det er en god idé at prøve på at lave en anderledes tekst hver gang, da det ikke er smart at bruge den samme tekst til hvert eneste link. Det kunne godt gå hen og give dig duplicate content hvilket kun skader din side!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hherskind:

Hej Kim,
Den skal jeg lige have skåret ud: Tænker du, at jeg til f.eks. et forum om udlejning af sommerhuse kunne skrive en tekst i stil med: "Når du tager i sommerhus, så husk lige at sørge for, at der løbende bliver taget backup af din smykkewebbutik f.eks. ved at bruge eksempel.com"?
/Henrik

Ja, det kan du gøre i din signatur. Men i et indlæg som intet har med det at gøre, ville jeg ikke gøre det. Det vigtigste er at du ikke spammer, da dine links pludselig så ingen værdi får, da de bliver fjernet :).

Jan christiansen:

Vil det sige at teksten ikke nødvendigvis skal være unik for hver gang jeg gør det ?

Kan du komme med et konkret eksempel ?

vh Jan

Teksten skal selvfølgelig være unik for hver gang, men det at gøre en lille tekst unik er ikke det helt svære. og kan man ikke lave den 100% unik, så tag i stedet 50%, kan man ikke det så tag 40% unik.

Men husk stadig jo mere unike teksterne er jo bedre er det, det bør heller ikke være noget problem især hvis man har gjort sit forarbejde med keywords ordentlig. Da der så vil være rigtig mange kombinationer af ord man kan sætte sammen for så at danne en unik relevant tekst som omhandler emnet... Jeg snakker jo ikke sider med tekst, jeg snakker tekster på ca 150-200 tegn hvori der er et eller to links. eller hvor overskriften er et link (ses typisk hos sociale bookmarks)

Husk selvom brugeren søger efter tagmaling findes der jo også varianter heraf, fx sort tagmaling, tagmaling i teglrød etc. Så man skal huske at bare fordi man gerne vil frem på tagservice gør det ikke noget at man også kommer frem på tagservice danmark etc. Så det skal man have i tankerne når man laver sine tekster og ja ankertekster til sine links. og så vil de typisk blive ret unikke.

Husk nu også at se ud over landets grænser når i skal finde jeres steder at få links fra, verden er større end lille danmark når det kommer til det punkt :) Som sagt snakker jeg ikke kvalitetslinks, jeg selv tænker sådan, et link er et link, kan man få det så ta det.

MVH Kim

PS. HUSK ikke at spamme, gør det hvis du har noget at sige i den enkelte situation, især når du har med fora og blogs at gøre. tænk hvordan i ville have det hvis der kontant kom sex links i jeres blogs (Hvilket der konstant er forsøg på) Det ville i ikke synes om ;)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)