Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forside uden mulighed for h1 tag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

På min side www.Fitdeck.dk har jeg ikke umiddelbart mulighed for at placere en h1 tag, da jeg ikke har noget tekst, men kun grafik!

Hvad gør jeg? Kan man evt. putte et billede ind i et h1 tag og bruge alt testen som en slags overskrift?

Tak, Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Efter min mening har du masser af muligheder for at lave H1 og endda også tilhørende tekst. Det handler vel egentlig bare om at vælge at bruge den helt rigtige billedslider, eller lave en billedslider som har muligheden for dette.

Det kan jo fx være som på min side, eller det at når man peger på billedet bliver teksten synlig osv osv. Det eneste du skal have i tankerne er at du ikke må skjule tekst som Udelukkende kun kan ses af Google. og samtidig også have det i tankerne at det skal være muligt at kunne skrive disse tekster tilknyttet billedslideren.

Så efter min mening er det noget som du bør se på frem for at se efter om man muligvis kan bruge ALT teksten til noget i denne sammenhæng. ALT teksten skal du selvfølgelig også bruge alligevel.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KTJ,

Tak for dit svar.

Hvordan laver man sådan en tekst der er tilknyttet billedslideren? Tænker du noget java eller hvordan?

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hurtigt fortalt

  • du laver en span som ideholder din h1 og eventuel p tag til teksten, dette skal være synligt i koden så snart siden loader, altså fra starten. Men det skal skjules med CSS og en display:none
  • Når man peger på billedet, Skal du så på en måde, fx via jquery som sikkert er i dit system allerede, synliggøre denne span som jo indeholder din tekst. og når man går væk igen skal den selvfølgelig blive usynligt igen.
  • Dette kan du så gøre med de forskellige billeder som er i slideren, altså lave så der er flere tekster tilknyttet.

Men lad nu være med at overdrive det, alt for meget tekst kan godt antyde at du udelukkende gør det for at blive mere synlig i Google. Og ja det vil Google ikke have.

Hvis ikke du selv vil lave det, eller har du ikke muligheden for at lave det, findes der et hav af slidere som kan gøre det jeg snakker om, en som jeg synes godt om og som jeg bruger på min hjemmeside er http://pikachoose.com/. Den kan en helt del, og har, hvis du selvfølgelig opsætter den korrekt, en helt del muligheder for at lave den custom.

Jeg selv lavede først min egen, ja i sin tid for at lærer jQuery at kende. Men jeg faldt så over ovenstående en dag, og faldt lidt for den, da den er hurtig og ikke fylder alverden.

Men ellers er det bare at søge på Google efter en slider der kan eksakt det du efterspørger. Søg fx Frontpage slider, imageslider etc.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)