Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO, Iframe og Object - ligesom YouTube

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

lad mig høre om I har noget erfaring med hvilken konsekvens Iframe og Object har på SEO.

Her er historien; Driver hjemmesiden www.whatisvesa.com som er ret ny. Skal selvfølgelig til at have oparbejdet nogle links for at komme højere på Google. I den forbindelse overvejer jeg at lave en lille gadget, som jeg - selvfølgelig gratis - tilbyder webshops så deres brugere kan se hvilke match der er mellem et bestemt beslag og et bestemt TV. Hele programmeringen hertil har jeg styr på, men er i tvivl om hvilken konsekvens det har for min SEO. Jeg tænker på at lave en lille "indlejrings-funktion" som er kendt fra YouTube. Her er det jo ganske nemt at tilføje en video til hvilken som helst hjemmeside. På den vis henter den programkode fra min hjemmeside og således kan jeg slå op i databser etc.

YouTube giver to muligheder; Iframes eller Object. Mit spørgsmål er nu hvilken konsekvens dette vil få for min hjemmeside? Vil Google betragte det som et link ligesom ethvert andet link, eller vil den overse eller i værste tilfælde skade min side?

Har ligeledes overvejet XML, men er ikke interesseret i at give adgang til min db.

Hvis Iframes eller Object ikke er en mulighed findes der så nogle alternativer?

Tak for hjælpenSmile

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)