Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandskdansker skal "hjem" og arbejde 12 mdr. - jeg mangler en simpel loesning!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey - har boet i udlandet nogle aar men nu har jeg faaet mulighed for at tage en tjans "hjemme" i danmark i et aar.

Jeg forlader danmark igen saa snart jeg er faerdig med arbejdet og har saaledes ikke interesse i at eje et firma her i landet som jeg kan fakturere fra (det er en konsulentopgave og derfor skal min tid faktureres).

I udlandet, baade indenfor og udenfor EU har jeg dog et par kammerater som kunne fakturere min kunde og udbetale mig loen saa jeg ikke skal bruge tid og penge paa at starte en dansk virksomhed for blot et aar.

Spoergsmaalet er saa hvordan jeg simplest og lettest muligt kommer igennem 1 aar i bureaukratiet - jeg er interesseret i lovligt at minimere skatten men jeg er mere interesseret i at holde det simpelt, alt det med at traekke fra og pis og papir er jeg stort set ligeglad med hvis jeg kan holde det simpelt. 

I sin simpleste form drejer det sig om jeg sender 12 fakturaer paa det aar og jeg vil udbetale mindst mulig loen til mig selv - evt. slet ingen loen for jeg har lidt penge paa kistebunden (jeg skal blot overleve), resten af pengene skal investeres i udlandet og vil naar de er betalt skat af og har forladt danmark saaledes aldrig komme tilbage igen.

Hvordan faar jeg lavet et fornuftigt setup? Er der nogen som kan anbefale en revisor/advokat whatever som ikke har skyklapper paa og har noget erfaring indenfor det jeg gerne vil opnaa.

/TM

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fast bopæl i udlandet? Hvad med statsborgerskab?

Umiddelbart ville jeg så bare leje et hotelværelse i nærheden af der hvor du skal arbejde, og lade din vens firma betale hotelregningen, ligesom din vens firma sender regninger og betale for halvpension på hotellet.

Du sørger herefter for at få udbetalt "lommepenge" der kan dække dine aftensmåltider + det løse. disse lommepenge vil jeg tro du bør få udbetalt som dansk a-skat.

Jeg kender en der har brugt ovenstående model et par gang, hans faste bopæl er så godtnok i dk, jeg ved ikke om det ændrer sig af at du har bopæl udenfor dk.

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen fastbopael desvaerre - jeg har rejst i mange lande og det er flere aar siden jeg har opholdt mig mere end 1 aar i et land. Jeg er dog dansk statsborger - men listed som udrejst i folkeregistret.

Jeg havde funderet paa det med hotel og saa kun udbetale det beloeb som er skattefrit - det er vist 500 kr. om dagen saa det er jo rigeligt.

Men det kunne jo vaere rart at finde ud af om reglerne tillader det - vil holde det saa simpelt som muligt, dog lovligt.

Mange weekender vil jeg ogsaa vaere ude af DK - i forskellige lande, primaert i Europa.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)