For den dag at folk gider at bestille for meget for så at gå retur og sende varer retur for at spare fragten, det tror jeg ikke på. Jeg kan tage fejl, men jeg gad ikke spilde tid på at gå ned og sende varer retur for at spare 80 kr.
Der vil aldrig i virkelighedens verden ske returnering af 95% af de solgte varer. Og som det angives i teksten, så vil der, hvis der konstateres misbrug, blive taget forholdsregler efterfølgende.
Det er selvfølgelig ikke til at vide hvor meget der bliver returneret, og derfor bliver det også svært at vurdere hvad varerne skal koste fremover.
Og jeg skal også se det endelige resultat, før jeg kan udtale mig mere konkret.
Men et tænkt eksempel fra min egen verden kunne være et cover til iPhone 4. Køber kunden 1 stk. er prisen under 300 kr. køber han/hun 2 stk. bliver det over.
På den måde kan jeg "frygte" at det bliver en ansporing til at kunden køber de 2 stk. for at se hvad han/hun bedst kan lide, da det er helt omkostningsfrit at returnere det ene.
Jeg er klar over at det betyder en tur til posthuset for kunden, men da de i forvejen oftest ligger i et supermarked, er det ikke den store gene. Til gengæld vil det sandsynlig betyde, at jeg ikke ville kunne tjene penge på den kunde. Eller i hvert fald ikke nok til at det ville kunne svare sig.
Men da jeg ikke kender udspillet, ved jeg heller ikke om der kommer til at gælde en delvis fortrydelse, eller kun hvis hele købet fortrydes. Så jeg venter med at gå i panik :o)