Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfesten på nettet er forbi...

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

@Fairtime - nu fandt jeg din hjemmeside :·) Hvis jeg solgte ure i den prisklasse - og måske (?) slet ikke havde lagerbinding - så ville jeg med glæde tilbyde gratis returnering ;·)

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange der taler om postdanmark, men hva med os der bruger danske fragtmænd og nogle gange etaler 700,- i fragt. Det vil jo give en total fragtpris på 1400,- frem og tilbage. hmm men så mange retursager har vi heller ikke at jeg tror vores forretningsgrundlag er under pres.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

For den dag at folk gider at bestille for meget for så at gå retur og sende varer retur for at spare fragten, det tror jeg ikke på. Jeg kan tage fejl, men jeg gad ikke spilde tid på at gå ned og sende varer retur for at spare 80 kr.

Der vil aldrig i virkelighedens verden ske returnering af 95% af de solgte varer. Og som det angives i teksten, så vil der, hvis der konstateres misbrug, blive taget forholdsregler efterfølgende.

Det er selvfølgelig ikke til at vide hvor meget der bliver returneret, og derfor bliver det også svært at vurdere hvad varerne skal koste fremover.

Og jeg skal også se det endelige resultat, før jeg kan udtale mig mere konkret.

Men et tænkt eksempel fra min egen verden kunne være et cover til iPhone 4. Køber kunden 1 stk. er prisen under 300 kr. køber han/hun 2 stk. bliver det over.

På den måde kan jeg "frygte" at det bliver en ansporing til at kunden køber de 2 stk. for at se hvad han/hun bedst kan lide, da det er helt omkostningsfrit at returnere det ene.

Jeg er klar over at det betyder en tur til posthuset for kunden, men da de i forvejen oftest ligger i et supermarked, er det ikke den store gene. Til gengæld vil det sandsynlig betyde, at jeg ikke ville kunne tjene penge på den kunde. Eller i hvert fald ikke nok til at det ville kunne svare sig.

Men da jeg ikke kender udspillet, ved jeg heller ikke om der kommer til at gælde en delvis fortrydelse, eller kun hvis hele købet fortrydes. Så jeg venter med at gå i panik :o)

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Helle

Jeg kan meget vel forestille mig at kunderne begynder at bestille varer i udvalg når de kan få dækket returfragten.

I vores branche hvor vi sælger hundefoder på nettet kan jeg godt se lidt problemer i at kunden skal have mulighed for at fortryde et køb og returnere en vare for vores regning. Alle vores produkter ligger mellem 400 og 600 kr. pr sæk og dermed komme de alle over 300 kr. grænsen.

Hundefoderet er ofte i 15kg sække og dermed forholdsvis dyrt i fragt for os. Vil kunden returnere en 15kg sæk hundefoder til os med Post Danmark, som i realiteten er den eneste fragtmetode de kan benytte, så vil det koste kunden 155,- og hvis pakken bliver beregnet som volumenpakke vil set koste kr. 234,-

Det regnestykke ser selvfølgelig helt håbløst ud og vores eneste mulige reaktion, skulle lovforslaget blive indført, vil være at dropshippe hundefoderet fra Tyskland fremover.

Jeg kan dog se større problemer for f.eks. elektronik forhandlerne på nettet. Jeg kan sagtens forestille mig kunderne bestille 3 x walkmans for at se hvilken model de helst vil have. Eller 3 x computere eller 3 x dvd afspillere osv. Og i netop elektronikbranchen, hvor varerne falder meget hurtigt i pris og varerne er meget følsomme over for kurser, så skal du nok ikke have ret mange returvarer (som måske har været åbnet og afprøvet) før det begynder at blive et dårligt regnestykke...

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)