Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ombytning til Refurbished ved garantirep?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Er det lovligt at tilbyde ombytning til en refurbished (ompakket) enhed, ved en reparationssag på garantien? Altså som et ekstra alternativ til kunden.

Spørger fordi vi handler med elektronik. Hos nogle producenter kan der være lange reparationstider. Derfor tilbyder vi ofte at ombytte et åbenlyst defekt produkt til et "nyt". Dvs. til en enhed vi tidligere har overtaget på samme måde og så fået repareret. Det har ingen voldsomme udgifter for os, og gør ofte kunderne glade idet de ikke skal vente på en reparation.

Men har oplevet nogle gange at folk har brokket sige gevaldigt over at de ikke får en SPRIT-NY enhed. Vi forklarer dem da at vi slet ikke er forpligtiget til at ombytte deres enhed, men at den i princippet skal til reparation. Og at ombytningen kun er en "ekstra" service vi tilbyder.

Vil her sige at jeg godt er klar over at forbrugeren i princippet selv kan vælge mellem reparation eller ombyt til ny. Men i langt langt de fleste tilfælde falder dette til jorden da ombyt til ny vil være en uforholdsmæssig stor udgift for os. Og det handler om produkter der er min. 9-12 mdr gamle. Kommer de retur indenfor f.eks. 30 dage, ombytter vi til ny med det samme.

Er der nogen som har erfaringer med dette? altså ifht. om man overhovedet må tilbyde denne service?

En anden problemstilling omhandler fornyet garanti. Har altid fået meget modstridende oplysninger her, så uden at sige hvordan jeg mener/tror det forholder så ville jeg gerne spørge;

1. Hvis man som forbruger får et produkt repareret f.eks. 12 mdr. efter køb, på garanti eller reklamationsret - har man da 24 nye mdr. reklamationsret på produktet/reparationen?

2. Hvis produktet ombyttes enten fordi reparation ikke kunne svare sig eller anden grund - har man som forbruger så igen nye 24mdr. med reklamationsret?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)