Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dødsfald i I/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop modtaget den triste nyhed, at min kollega i foretagendet lr4wd I/S er afgået ved døden. Nu står jeg så for at gøre I/S'et op /  lukke det. Hvordan gør man helt nøjagtig det? Jeg går ud fra, at alle aktiver deles ligeligt mellem enken og jeg? Der er ikke gæld i selskabet. Der er et meget, meget begrænset varelager samt et lille overskud på bankkonto. Hvad er proceduren?

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der aktiviteter, du vil køre videre med alene, eller skal det hele bare lukkes ned?

mvh
Michael

Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lukkes ned. Det var en lille ting vi i fællesskab startede og skulle have kørt videre sammen. Jeg har ikke tid til det alene. Jeg har nok at "bøvle" med i mit andet lille firma

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeepster(Michael).

 

Har sendt dig en PM.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeepster:

Jeg har netop modtaget den triste nyhed, at min kollega i foretagendet lr4wd I/S er afgået ved døden. Nu står jeg så for at gøre I/S'et op /  lukke det. Hvordan gør man helt nøjagtig det? Jeg går ud fra, at alle aktiver deles ligeligt mellem enken og jeg? Der er ikke gæld i selskabet. Der er et meget, meget begrænset varelager samt et lille overskud på bankkonto. Hvad er proceduren?

 

Allerførst vil jeg gerne kondolere.

Du skal ikke foretage dig så forfærdeligt meget lige nu, andet end at vente på at Skifteretten udpeger en der håndterer dødsboet. Når du ved hvem det er, kan være enken hvis ikke der er store udfordringer i det og ellers oftest en advokat. Med enken eller advokaten aftaler du så tingenes forløb, eventuelt i overensstemmelse med interessentskabskontrakten mellem parterne (hvis en sådan findes).

Du skal IKKE begynde at bruge midler på assistanse i udpræget grad, da de fleste ting Du har behov for generelt kan ordnes direkte med den ansvarlige for dødsboet. Kontakt eventuelt også lige skat og se om der er forhold der gør sig gældende i denne forbindelse.

God vind fremover.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)