Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skilsmisse og mandens virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminobrugere,

 

Jeg har brug for et godt råd.

Jeg står for at skulle skilles, og min mand er flyttet. Jeg bor nu alene i huset, med børn, og vi har aftalt at jeg bliver boende indtil huset er solgt.

Jeg skal ikke have hustrubidrag el. andet fra ham, men hans virksomhed har pant i huset. Spørgsmål 1+2: Hvad sker der med det hvis banken får at vide at vi vil skilles? Kan min del blive løst fra det?

 Banken, som ikke ved at vi skal skilles, er med på at sælge huset, også selvom der så ikke længer kan være pant i fast ejendom, men de vil sikkert forlange at evt. overskud bliver brugt til at betale ned på lån i min mands virksomhed...Desuden har jeg lovet min mand, at jeg er med på dette, at evt. overskud fra salg af hus vil blive brugt til at betale ned på lån i hans virksomhed. 

Spørgsmål 3: Er det utroligt dumt? Er der andet jeg burde gøre? Skal vi så lave et gældsbrev mellem ham og mig.

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den slags er utrolig kompliceret ... der er mange ting at tage i betragtning, og det bedste er næsten altid at bruge et par timer eller fem hos en skilsmisseadvokat. 

Alternativt, når det nu lyder til at i snakker så godt sammen, så kan du jo gå en tur ud forbi spejlet på badeværelset og kigge dig selv i øjnene og spørge dig selv om du mener at den aftale dig og din mand har indgået er fair for begge partner, hvis du kan se dig selv i øjnene og blive enig med dig om at det er fair så syntes jeg ikke du skal gruble mere over det ... Så syntes jeg bare at i i fællesskab skal skrive de punkter ned i er blevet enige om og sætte en krussedulle på dem og være enige om at det er sådan i gør.

Hvis du frygter at din mand vil indvoldvere retssystemet på et eller andet tidspunkt eller at han måske vil løbe fra aftalerne, så dur ovenstående metode ikke ... og hvis han har grund til at tro det samme om dig dur det heller ikke. Så skal i istedet tage det stykke papir i i fællesskab laver med ind til en advokat og få ham til at skrive et officielt dokument, samtidig kan han også hjælpe med at tinglyse eventuelle pantebreve, gældsbeviser o.l.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)