Hej Ken, Tak for indspark! Med hensyn til økonomien så har jeg forskellige idéer. Der er selvfølgelig muligheden for betalte annoncer i højre side, som på andre søgemaskiner. Men værdien af dem bliver jo mindre, når de billigste priser er vist organisk. Jeg tænker mere highlightede resultater med en ekstra linje til bedømmelser fra brugere, info om butikken, billeder osv. Man kunne også lave en service til butikkerne med en prisalarm, så de hele tiden kan have den billigste pris. F.eks. vil de gå ned i 200,- kr. på et bestemt produkt og starter måske på 300,- kr. - Prisen sænkes løbende, hver gang konkurrenterne sænker prisen og de beholder derved deres placering. Det skulle så spille sammen med shoppen, så prisen også automatisk ændres der. |
Jeg tror sagtens man kan få økonomi i projektet, hvis det lykkedes at lave et produkt som bruger kan lide. Det problem tror jeg egentligt bare jeg ville lægge på hylden rent mentalt, hvis jeg arbejdede med projektet.
Den altoverskyggende udfordring er at lave et produkt, som folk rent faktisk gider at bruge i stor stil.
Jeg ville tro at den primærer udfordring er at skaffe data, alle tænker om feeds, katalog upload etc. må man næsten anse som et no-go, eftersom det var det Google gjorde, og hvis Google ikke kan få folk til at uploade kataloger, så er det nok urealistisk at et nyt startup kan.
Så er man tilbage med approachen, hvor man skal skrive en crawler og datamine produktdata. Her har der været forskellige der foreslog at lave sin plugins til de forskellige shopsystemer, det vil efter min opfattelse ikke kunne lade sig gøre, fordi der i de mest udbredte systemer ikke outputter html på nogen bestemt måde, da de indeholder eller understøtter et template sprog.
Jeg ville tro at den bedste løsning, ville være noget semi-intelligent software til at mine-produktdata kombineret med crowdsourcing, til at korrigerer algoritmen. Men det er faktisk ikke helt urealistisk, faktisk kunne det blive en rigtigt god løsning.