Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge ordet "Billigste" - Er det risikabelt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

For nogle dage siden læste jeg i en debat hvor der var en der havde skrevet at man kunne komme i klemme ved at bruge ordet "Billigste" hvis man prøvede at sælge noget, hvis altså ikke det rent faktisk var det billigste.

Har fået en god idé til en affiliate side og i dette tilfælde skal jeg selvfølgelig have et domænenavn. Til det domænenavn havde jeg i tankerne at bruge ordet "Billigste", så ville lige høre om i tror det er noget man kan komme galt afsted med at bruge?

På forhånd tak og fortsat god dag ;-)

/Martin Dyrhøj

Fra København Ø
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne forestille mig at man kunne komme i klemme, da potentielle kunder måske ville tænke at du ville matche prisen eller gå længere ned, hvis de fandt produktet et andet sted.

 

Dine tanker?

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Jensen:

Jeg kunne forestille mig at man kunne komme i klemme, da potentielle kunder måske ville tænke at du ville matche prisen eller gå længere ned, hvis de fandt produktet et andet sted.

 

Dine tanker?

Min mening er bare at sammenligne 5-10 forhandlere og finde hvilken forhandler der sælger produktet til den billigste pris - Derfor ordet "Billigste" :-)

/Martin Dyrhøj

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre der vil give et bud på om der kan ske noget ved det? :-)

/Martin Dyrhøj

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Bump :-)

/Martin Dyrhøj

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Dyrhøj:

Hej Aminoer

For nogle dage siden læste jeg i en debat hvor der var en der havde skrevet at man kunne komme i klemme ved at bruge ordet "Billigste" hvis man prøvede at sælge noget, hvis altså ikke det rent faktisk var det billigste.

Har fået en god idé til en affiliate side og i dette tilfælde skal jeg selvfølgelig have et domænenavn. Til det domænenavn havde jeg i tankerne at bruge ordet "Billigste", så ville lige høre om i tror det er noget man kan komme galt afsted med at bruge?

På forhånd tak og fortsat god dag ;-)

/Martin Dyrhøj

Hej Martin

Hvis du har dokumentation på at det rent faktisk er det billigste, så er der ingen problemer.

Der findes regler om prismarkedsføring - du kan se dem her:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/~/media/Forbrugerombudsmanden/loveregler/retningslinjer/Retningslinjer%20for%20prismarkedsfoering01032010.pdf

Mvh. Ken

 

 

Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Jeg ville personligt afholde mig fra det i et affiliate projekt, men sådan er vi jo alle forskellige. Grunden til, at jeg personligt ikke ville benytte ordet i forbindelse med affiliate marketing, skyldes at jeg ikke har nogen garanti for at de løsninger jeg reklamerer med rent faktisk er de billigste, og eftersom du som affiliate marketer ikke har nogen som helst indflydelse på prisen af produktet, kan du heller ikke tilbyde dine kunder at gå ned i pris. 

Jeg tror heller ikke det kun vil skade dig men også andre folk som arbejder med affiliate marketing hvis at medierne en dag skulle mangle noget at koge suppe på. Desværre er der dukket flere og flere negative artikler op i forbindelse med hjemmesider der benytter sig af affiliate marketing, men da det jo stadig er et forholdsvis nyt område, er det vel os nødvendigt at der er nogen der forsøger sig frem så vi i sidste ende gennem forbrugerombudsmanden og andre organer kan se hvad vi som affiliate marketers egentligt må og ikke må.

 

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken og Domainbreaker.

Mange tak for jeres hjælp.

Tror jeg vælger den sikre løsning og finder et andet domænenavn.

God weekend :-)

/Martin Dyrhøj

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)