Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneforward til undersider = dårlig SEO?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Jeps, men jeg kan dog se at der er indlæg oprettet i bloggen/wordpress som har ÆØÅ, så det skal du lige være opmærksom på :) Det er jo også indlæg som bliver oprettet i fremtiden.

Nej, hvad mener du med, at der er ÆØÅ-indlæg i bloggen/wordpress? Der er to indlæg med følgende permalink:

  1. http://www.musicaviva.dk/wp/?p=14
  2. http://www.musicaviva.dk/wp/?p=205

Derimod er det fint, at du "advarer" mod ÆØÅ i fremtidige URLs!

/Henrik

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hherskind:

KTJ-Media.dk:
Jeps, men jeg kan dog se at der er indlæg oprettet i bloggen/wordpress som har ÆØÅ, så det skal du lige være opmærksom på :) Det er jo også indlæg som bliver oprettet i fremtiden.

Nej, hvad mener du med, at der er ÆØÅ-indlæg i bloggen/wordpress? Der er to indlæg med følgende permalink:

  1. http://www.musicaviva.dk/wp/?p=14
  2. http://www.musicaviva.dk/wp/?p=205

Derimod er det fint, at du "advarer" mod ÆØÅ i fremtidige URLs!

/Henrik

Ja, men de skal vel da også laves om til at være brugervenlige ? Det er så vidt jeg ved indlæggets titel som bliver til URL.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Ja, men de skal vel da også laves om til at være brugervenlige ? Det er så vidt jeg ved indlæggets titel som bliver til URL.

Som det er nu - i standardopsætningen - er URL'en faktisk <http://www.musicaviva.dk/wp/?p=14>, altså = permalink'et.

Efterfølgende - når jeg får implementeret html-plugin'en (som allerede er i stilling!), kan jeg vel selv styre uden om ÆØÅ ved den "venlige" navngivning?

/Henrik

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hherskind:

KTJ-Media.dk:
Ja, men de skal vel da også laves om til at være brugervenlige ? Det er så vidt jeg ved indlæggets titel som bliver til URL.

Som det er nu - i standardopsætningen - er URL'en faktisk <http://www.musicaviva.dk/wp/?p=14>, altså = permalink'et.

Efterfølgende - når jeg får implementeret html-plugin'en (som allerede er i stilling!), kan jeg vel selv styre uden om ÆØÅ ved den "venlige" navngivning?

/Henrik

Men ja du skal jo lave standard permalinket om så de bliver til brugervenlige urls. med en så lille side ville jeg nok bare skrive /%postname%.htm i custom feltet. Selvfølgelig med det modul aktivt som muliggøre endelsen .htm

Og ja selvfølgelig kan du selv styre det, men den måde som man gør det på i WP er ved at man gemmer siden, og derefter redigere urlen. Det smarteste er jo at denne process sker automatisk og at denne laver phonetiske tegn, og til det skal du bruge et plugin, som desværre har den fejl at den laver å til a og ikke aa.

her tænker jeg også på fremtiden, hvis de selv opretter sider er det jo ikke sikkert de lige tænker over det, eller det kan man i hvert fald ikke forvente af ikke fagfolk :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Og ja selvfølgelig kan du selv styre det, men den måde som man gør det på i WP er ved at man gemmer siden, og derefter redigere urlen. Det smarteste er jo at denne process sker automatisk og at denne laver phonetiske tegn, og til det skal du bruge et plugin, som desværre har den fejl at den laver å til a og ikke aa.

Lyder som en enkel måde blot at angive /%postname%.htm i custom feltet.

Og ja, jeg har også tidligere kunnet redigere URL'en, efter siden var gemt. Men det kan jeg af en eller anden grund ikke længere på dette site. Måske er der en frist for, hvor længe man kan få lov at redigere? Nu dirigeres jeg til feltet for justering af permalink.

Kan du huske, hvad modulet med fonetiske tegn hedder? Og hvad den gør ved Æ og Ø? I denne lillebitte verden betyder det ikke SÅ meget, om URL'en bliver AA eller A, vil jeg mene.

/Henrik

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hherskind:

KTJ-Media.dk:
Og ja selvfølgelig kan du selv styre det, men den måde som man gør det på i WP er ved at man gemmer siden, og derefter redigere urlen. Det smarteste er jo at denne process sker automatisk og at denne laver phonetiske tegn, og til det skal du bruge et plugin, som desværre har den fejl at den laver å til a og ikke aa.

Lyder som en enkel måde blot at angive /%postname%.htm i custom feltet.

Og ja, jeg har også tidligere kunnet redigere URL'en, efter siden var gemt. Men det kan jeg af en eller anden grund ikke længere på dette site. Måske er der en frist for, hvor længe man kan få lov at redigere? Nu dirigeres jeg til feltet for justering af permalink.

Kan du huske, hvad modulet med fonetiske tegn hedder? Og hvad den gør ved Æ og Ø? I denne lillebitte verden betyder det ikke SÅ meget, om URL'en bliver AA eller A, vil jeg mene.

/Henrik

Har ikke hørt om at der skulle være en frist for det at redigere urlen. Du skal huske at pluginet til endelsen skal være aktiveret.

Jo det gør nu noget i forhold til fortolkningen af urlen i forhold til Google, a er jo ikke å, men det er aa jo derimod. de andre æ og ø bliver til de helt rigtige ae og oe underligt nok når å jo bliver til a :)

Jeg kan hvis du sender mig din mail i en PB, sende dig det redigerede plugin til dig. Har lige barn syg i dag, så alt går ikke så hurtigt som det plejer :) skal jo også tage mig af ham.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)